JAK JINAK SE UČÍ VENKU A PROČ TO DĚTI TÁHNE VEN

Jak jinak se učí venku? A jak učí venku Andrea Tláskalová, zkušená „venkovní“ pedagožka a zapálená podporovatelka iniciativy Učíme se venku? Dílna byla hlavně praktická, alespoň některé tipy a zkušenosti ale uvádíme v tomto shrnutí. Dílna Jak jinak se učí venku proběhla v pátek 20. září 2019 na Festivalu terénní výuky Učíme se venku. Andrea nejdříve v krátké prezentaci představila své zkušenosti s učením...

PTÁCI VE MĚSTĚ

Jak se dá populární téma ptáků ve městě propojit s bádáním? To si v rozmanitém prostředí Toulcova dvora vyzkoušeli účastníci dílny s Markétou Vokurkovou, Andreou Tláskalovou a Zojou Zlonickou. Dílna Ptáci ve městě proběhla v pátek 20. září 2019 na Festivalu terénní výuky Učíme se venku. Lektorky pro účastníky připravily ukázku badatelské lekce.V úvodu dílny se představily lektorky i účastníci.Účastníci dílny se...

VENKOVNÍ UČEBNA

Co nám nabízí venkovní učebna? Co si tam s sebou brát? Jak se dá bádat o hmyzu? Jak si vyrobit rostlinný „potisk“ na tričko? Jak se dá v zahradě využívat alfabox? Dílna s Katkou Čihákovou, Monikou Olšákovou a Monikou Hoškovou byla plná inspirace a nápadů do praxe. Dílna proběhla ve čtvrtek 19. září 2019 na Festivalu terénní výuky Učíme se venku. Nemohli jste...

BÁDÁNÍ VENKU, JAK ROZVÍJÍ DĚTI A JEŠTĚ VÍC UČITELE

Proč je bádání ve škole důležité? Jak vypadá badatelsky orientovaná výuka a na co si dát při jejím vedení pozor? Jak může bádání naplňovat vrozené potřeby dětí a tím je motivovat k učení? S Kateřinou Čihákovou jsme si vyzkoušeli bádání na vlastní kůži a zodpověděli mnoho otázek s ním spojených. Dílna proběhla v pátek 20. září 2019 na Festivalu terénní výuky Učíme se...

KDE JE ČISTŠÍ VZDUCH?

Jak probrat téma čistoty ovzduší i s malými dětmi? Jak si ukázat rozdíl mezi znečištěným a čistým vzduchem, aniž bychom měli přístroje k měření? Inspirovat se můžete v lekci Kde je čistší vzduch? od Marcely Benkové. Děkujeme za příklad dobré praxe. CÍL: Ukázat dětem rozdíl mezi čistotou ovzduší v místě, v němž žijí (s hustou frekvantovanou dopravou a průmyslem) a místem, které využívají k rekreaci,...

MECHÁRIUM

Kdo by nechtěl mít na zahradě tenhle heboučký zelený koberec? Vytvořte si s žáky mechárium a pozorujte mech v průběhu roku. Za příklad dobré praxe děkujeme Andree Tláskalové ze ZŠ J. V. Sládka Zbiroh. CÍL: Umožnit dětem pozorování jednotlivých druhů mechu během roku.Podpořit u dětí zájem o životní prostředí, prohloubit dětské vnímání světa a schopnost komunikovat, diskutovat o problému.ČAS: Jde o dlouhodobé pozorováníVĚK: MŠ, 1....

LEKCE, KTERÉ VÁS VYTÁHNOU VEN

Web Učíme se venku slaví 2. narozeniny. Slavte s námi celý školní rok. Sestavili jsme pro vás seznam těch nejoblíbenějších lekcí z Učíme se venku. Jaké jsou či budou vaše nejoblíbenější lekce ven na podzim, v zimě, na jaře či na konci školního roku? Pokud se chcete zapojit, tak stačí: 1. STÁHNOUT (vytisknout) si seznam lekcí, které vás vytáhnou ven. 2....

ROZBZUČTE TO VENKU + 20 TIPŮ (nejen) DO TRÁVY

Pokud ještě venku nehledáte breberky v trávě, určitě vyrazte. Kreativní tým webu Déčka pro letošní léto připravil novou lákavou hru, která propojuje dobrodružství, bádání i hraní a hlavně nás všechny vytáhne ven na krásná místa. Máme velkou radost, že je o letní hru ohromný zájem. Jsme rádi, že propojení týmu webu Déčka, týmu Učíme se venku, Jděte ven a TEREZY pomohlo...

JAK BÁDAT I TVOŘIT U MOŘE

Léto plné cest a objevů se blíží. Vyzkoušejte i slanou venkovní učebnu. Připravili jsme pro vás shrnutí lekcí, které dovolují bádat i tvořit venku přímo u moře. Objevujte život v moři, jak vznikají zkameněliny a vrásy. Malujte slanou vodou či blátem a porovnávejte příliv a odliv. Stáhněte si pracovní listy, určovací karty nebo domalovánky. 1. ŽIVOT V MOŘI Vyzkoušejte si bádat co a kde v moři...

FLOW LEARNING – JAK HO ZAŽÍT S DĚTMI

Jednou ráno se Joseph Cornell rozhodl vyrazit do parku, s netradičním cílem pozorovat návštěvníky. Vybral si oblíbené místo kaňon, který tradičně přitahuje spousty turistů. Ke svému úžasu zjistil, že jen málokterý návštěvník si kaňon skutečně prohlíží. Většinou se turisté dolů podívali jen na pár vteřin, a pak začali chrastit fotoaparáty, povídat si a vracet se k autům. Z celkového počtu asi sto...