Kontakt

Spojte se s námi.

TELEFON

+420 603 852 887

E-MAIL

tym@ucimesevenku.cz

0
ZAKLÁDAJÍCÍCH
0
ZAPOJENÝCH
0
fb SLEDUJÍCÍCH
0
ČLENŮ skupiny
0
FOTEK při testování

ZAKLÁDAJÍCÍ ORGANIZACE

UČÍME se VENKU spojuje mnoho organizací. Kdo to ale celé spískal?

V TEREZE věříme, že velké změny začínají od nejmenších. Vzděláváme už přes 90 000 dětí, aby tvořily společnost přátelskou k přírodě. 

Chaloupky, o.p.s. se dlouhodobě zabývají výukou venku, mimo jiné s důrazem na využití školních zahrad.

Lipka – školské zařízení pro environmentální vzdělávání je jedna z největších a nejstarších organizací v ČR které se věnují EVVO.

 PARTNERSKÉ INSTITUCE

Tyto instituce podporují učení venku. Děkujeme!

 SPOLUPRACUJÍCÍ ORGANIZACE

Společně dokážeme více než sami. Jedou v tom spolu s námi:

 PODPOROVATELÉ

Učíme se venku podporuje NADACE VODAFONE
v rámci programu Rok jinak. Děkujeme!

Děkujeme lidem a firmám, kteří nám umožnili
uspořádat benefiční předpremiéru
prvního celovečerního filmu o
divoké české přírodě PLANETA ČESKO

TÝM UČÍME se VENKU:

Seznamte se s týmem, který vše dává dohromady:

Petr Daniš

ředitel vzdělávacího centra TEREZA
Rád bych přispěl k tomu, aby děti zase běhaly, učily se a objevovaly svět venku. Myšlenka na UČÍME se VENKU ve mně zrála několik let. Když jsem pracoval na knížce "Děti venku v přírodě: ohrožený druh?", potvrdil jsem si, jak moc děti potřebují být venku pro své zdraví i učení. Mluvil jsem o tom s odborníky, učiteli i rodiči a cítil, že mnoho z nich vnímá tuto potřebu dětí, ale nikdo moc neví, jak ji v dnešním světě naplnit. Došlo mi, že mluvit o tom nestačí, že je čas sebrat odvahu a začít něco dělat.

Martin Kříž

vedoucí pobytového ekocentra Chaloupky Kněžice
Pobytu dětí venku v přírodě se věnuji celý život, ať už dobrovolně jako vedoucí oddílu, táborů, šéf dětské organizace a nebo profesionálně jako vedoucí ekocentra. Vzdělávám kantory a píšu metodiky, které pomáhají učitelům i oddílovým vedoucím učit a vzdělávat se v zahradě a v přírodě. Tvořím výukové programy pro děti a snažím se všemi prostředky motivovat učitele, aby vyšli s dětmi ven do přírody a učili se s nimi venku.

Jiří Vorlíček

vedoucí pracoviště Kamenná, Lipka - školské zařízení pro environmentální vzdělávání
Zjistil jsem, že učitelé zapomněli, jak učit venku v reálném světě. Možná by chtěli učit venku, ale neví, jak na to.  Záleží mi na tom, aby učitelé znovu získali tuto dovednost a přesvědčení, že okolí školy má pro výuku větší potenciál, než školní třída. Lipka, kde pracuji, se snaží prostřednictvím vzdělávání pedagogů vrátit do škol zahrady, praktické činnosti a venkovní výuku.

Justina Danišová

metodička v TEREZE, autorka www.svobodnahra.cz
Pozorování dětí při jejich objevech, hrách a učení venku mi dává každý den důkazy, jak ohromná příležitost pro rozvoj studentů, malých dětí i nás učitelů, nabízí nejen příroda, ale také centra měst plné domů, architektury i nové městské divočiny. To vše jsou učebny, které startují u dětí víc zájmu, otázek i vnitřní motivace. “Nature is not a place to visit. It is home.” Gary Snyder

Chcete se přidat?

Také podporujete učení venku? Napište nám na tym@ucimesevenku.cz .

Nejčtenější články blogu

Venku se z laboratoře může stát ve vteřině ateliér, tvůrčí dílna nebo tělocvična. Mezipředmětové mosty se venku…
Celý článek
Právě padají na území celé republiky všestranně použitelné pomůcky. Vyzkoušejte je, než roztají. Vyrazit ven můžete na…
Celý článek
Jarní byliny nabízí skvělou příležitost k bádání a hledání vztahů v přírodě. Děti mohou díky pozorování a pár informacím…
Celý článek
Moje cesta k učení venku byla přirozená. I když jsem městské panelákové dítě, příroda mě vždy lákala a…
Celý článek