TELEFON

+420 603 852 887

E-MAIL

tym@ucimesevenku.cz

0
ZAKLÁDAJÍCÍCH
0
ZAPOJENÝCH
0
fb SLEDUJÍCÍCH
0
ČLENŮ skupiny
0
FOTEK při testování
Petr Daniš
Petr Daniš
ředitel vzdělávacího centra TEREZA

Rád bych přispěl k tomu, aby děti zase běhaly, učily se a objevovaly svět venku. Myšlenka na UČÍME se VENKU ve mně zrála několik let. Když jsem pracoval na knížce "Děti venku v přírodě: ohrožený druh?", potvrdil jsem si, jak moc děti potřebují být venku pro své zdraví i učení. Mluvil jsem o tom s odborníky, učiteli i rodiči a cítil, že mnoho z nich vnímá tuto potřebu dětí, ale nikdo moc neví, jak ji v dnešním světě naplnit. Došlo mi, že mluvit o tom nestačí, že je čas sebrat odvahu a začít něco dělat.

Martin Kříž
Martin Kříž
vedoucí pobytového ekocentra Chaloupky Kněžice

Pobytu dětí venku v přírodě se věnuji celý život, ať už dobrovolně jako vedoucí oddílu, táborů, šéf dětské organizace a nebo profesionálně jako vedoucí ekocentra. Vzdělávám kantory a píšu metodiky, které pomáhají učitelům i oddílovým vedoucím učit a vzdělávat se v zahradě a v přírodě. Tvořím výukové programy pro děti a snažím se všemi prostředky motivovat učitele, aby vyšli s dětmi ven do přírody a učili se s nimi venku.

Jiří Vorlíček
Jiří Vorlíček
vedoucí pracoviště Kamenná, Lipka - školské zařízení pro environmentální vzdělávání

Zjistil jsem, že učitelé zapomněli, jak učit venku v reálném světě. Možná by chtěli učit venku, ale neví, jak na to.  Záleží mi na tom, aby učitelé znovu získali tuto dovednost a přesvědčení, že okolí školy má pro výuku větší potenciál, než školní třída. Lipka, kde pracuji, se snaží prostřednictvím vzdělávání pedagogů vrátit do škol zahrady, praktické činnosti a venkovní výuku.

Justina Danišová
Justina Danišová
metodička v TEREZE, autorka www.svobodnahra.cz

Pozorování dětí při jejich objevech, hrách a učení venku mi dává každý den důkazy, jak ohromná příležitost pro rozvoj studentů, malých dětí i nás učitelů, nabízí nejen příroda, ale také centra měst plné domů, architektury i nové městské divočiny. To vše jsou učebny, které startují u dětí víc zájmu, otázek i vnitřní motivace. “Nature is not a place to visit. It is home.” Gary Snyder

Učení venku propojuje.

Venku se z laboratoře může stát ve vteřině ateliér, tvůrčí dílna nebo tělocvična. Mezipředmětové mosty se venku…

Celý článek

POMŮCKY Z NEBE ZDARMA

Právě padají na území celé republiky všestranně použitelné pomůcky. Vyzkoušejte je, než roztají. Vyrazit ven můžete na…

Celý článek

PROČ KVETOU TAK BRZY NA JAŘE?

Jarní byliny nabízí skvělou příležitost k bádání a hledání vztahů v přírodě. Děti mohou díky pozorování a pár informacím…

Celý článek

MOJE CESTA VEN rozhovor s Mgr. Andreou Tláskalovou

Moje cesta k učení venku byla přirozená. I když jsem městské panelákové dítě, příroda mě vždy lákala a…

Celý článek