KONTAKT

 

E-MAIL

tym@ucimesevenku.cz

TELEFON

+420 723 234 028
0
ÚČASTNÍKŮ ON-LINE KURZU
0
SLEDUJÍCÍCH NA FACEBOOKU
0
ČLENŮ FB SKUPINY
0
SLEDUJÍCÍCH NA INSTAGRAMU
0
ZAPOJENÝCH ORGANIZACÍCH

ZAKLÁDAJÍCÍ ORGANIZACE

UČÍME se VENKU spojuje mnoho organizací. Kdo to ale celé spískal?

 PARTNERSKÉ INSTITUCE

Tyto instituce podporují učení venku. Děkujeme!

PODPOROVATELÉ

 SPOLUPRACUJÍCÍ ORGANIZACE

Společně dokážeme více než sami. Jedou v tom spolu s námi:

TÝM UČÍME se VENKU:

Seznamte se s týmem, který vše dává dohromady:

Martin Kříž

vedoucí pobytového ekocentra Chaloupky Kněžice
Pobytu dětí venku v přírodě se věnuji celý život, ať už dobrovolně jako vedoucí oddílu, táborů, šéf dětské organizace a nebo profesionálně jako vedoucí ekocentra. Vzdělávám kantory a píšu metodiky, které pomáhají učitelům i oddílovým vedoucím učit a vzdělávat se v zahradě a v přírodě. Tvořím výukové programy pro děti a snažím se všemi prostředky motivovat učitele, aby vyšli s dětmi ven do přírody a učili se s nimi venku.

Justina Danišová

metodička v TEREZE, autorka www.svobodnahra.cz
Pozorování dětí při jejich objevech, hrách a učení venku mi dává každý den důkazy, jak ohromná příležitost pro rozvoj studentů, malých dětí i nás učitelů, nabízí nejen příroda, ale také centra měst plné domů, architektury i nové městské divočiny. To vše jsou učebny, které startují u dětí víc zájmu, otázek i vnitřní motivace. “Nature is not a place to visit. It is home.” Gary Snyder

Šárka Doležalová Křepelková

metodička v TEREZE
Bytí v přírodě je pro mě přirozenou součástí lidského života. Já přírodu vyhledávám už od dětství – jak sama, tak při neformálním vzdělávání dětí i dospělých. Děti jsou v přírodě spokojené, mají násobně více různorodých podnětů, příroda je ideálním prostředím pro jejich učení a rozvoj. V rámci PhD. studia ekopsychologie se zabývám otázkou, co dětem bytí venku v přírodě přináší, a přijde mi důležité tyto poznatky převádět do praxe. Ráda bych dospěla do bodu, kdy bude normální, že děti tráví většinu svého času venku.

Tereza Boháčová

metodička v TEREZE
S dětmi do přírody vyrážím pravidelně už několik let – v turistickém oddíle a v rámci ekologických kroužků. Baví mě pozorovat, jak jsou přírodou pohlceny, jaké mají venku nápady, jak přirozeně získávají mnoho dovedností a znalostí nejenom o přírodě. Přála bych si, aby toto zažívaly i děti, které do turistických oddílů či ekologických kroužků nechodí. Chci podporovat učitele a pomoci jim získat jistotu, že přenášení výuky ven má smysl.

Anna Fischerová

metodička v TEREZE
V rámci studia environmentalistiky na vysoké škole jsme jezdili na spousty exkurzí a výjezdů. Dnes vidím, jak hluboký vliv to na nás mělo a vím, že nadšení a angažovanost jsme nezískali ani tak v posluchárnách a seminárních místnostech, ale venku při terénní výuce. Přála bych si, aby to dnešní děti mohly zažívat už od mala a učení venku se stalo přirozenou součástí vzdělávání. Příroda se dnešním dětem ze života pomalu vytrácí a osobní kontakt je nenahraditelný. Věřím, že učením se venku pomáháme další generaci získat nový pohled na svět kolem nás a stát se jeho aktivní součástí.

Adéla Hronová Hamplová

metodička v TEREZE
V mateřské škole mi zakazovali lézt na strom. Mohla jsem si ho leda nakreslit a místo lezení do výšek cvičit správný kotoul na žíněnce. Ve škole jsme si do sešitu kreslili rostlinu rajčete - ve třídě, podle obrázku z knihy. Celé studium na gymnáziu se neslo ve stejném duchu, na vysoké škole mě zachraňovala alespoň vzácná terénní cvičení. Patřím k typu lidí, kteří si své vzdělání potřebují "osahat" více smysly, aby si ho uložili na delší dobu než do příští písemky. Když mě zavřete na půl dne do místnosti s umělým osvětlením a necháte mě tam celou dobu sedět, usnu. Takových dětí je statisticky skoro čtyřicet procent - a já si moc přeju, aby nejen ony mohly poznávat svět napřímo. Třeba vylézt si na vyjmenovanou babyku, a tak už nikdy nezapomenout, jak se píše.

Petr Daniš

ředitel vzdělávacího centra TEREZA
Rád bych přispěl k tomu, aby děti zase běhaly, učily se a objevovaly svět venku. Myšlenka na UČÍME se VENKU ve mně zrála několik let. Když jsem pracoval na knížce "Děti venku v přírodě: ohrožený druh?", potvrdil jsem si, jak moc děti potřebují být venku pro své zdraví i učení. Mluvil jsem o tom s odborníky, učiteli i rodiči a cítil, že mnoho z nich vnímá tuto potřebu dětí, ale nikdo moc neví, jak ji v dnešním světě naplnit. Došlo mi, že mluvit o tom nestačí, že je čas sebrat odvahu a začít něco dělat.

Chcete se přidat?

Také podporujete učení venku? Napište nám na tym@ucimesevenku.cz .

Nejčtenější články blogu

V tomto článku přinášíme 8 otázek, na které se učitelé i ředitelé škol ptají nejčastěji.  S odpověďmi nám pomohla Mgr.…
Celý článek
Sněží? Nebo teprve bude? Rozhodně využijte všestranně použitelné bílé pomůcky až napadají. Vyzkoušejte je, než roztají. Vyrazit…
Celý článek
Někdy je těžké odtrhnout děti od obrazovek, a to i například ve škole o přestávkách. Mobil, tablet, počítač jsou pro…
Celý článek
Jarní byliny nabízí skvělou příležitost k bádání a hledání vztahů v přírodě. Děti mohou díky pozorování a pár informacím…
Celý článek