MRAKY NA ZDI

Jak podpořit zájem o meteorologii a zapojit žáky do výzdoby školy? Co třeba namalovat si na zeď přehled mraků? Za nápad na projekt děkujeme Andree Tláskalové ze ZŠ J. V. Sládka Zbiroh.

CÍL:
Motivovat žáky k systematické práci v meteorologii. Seznámit žáky s různými druhy mraků a jejich charakteristikami. Podpořit u dětí zájem o životní prostředí, prohloubit dětské vnímání světa a schopnost komunikovat, diskutovat o problému.

ČAS: K namalování na zeď 1 – 2 hodiny, + čas potřebný k pozorování mraků
VĚK: ZŠ, 1. i 2. stupeň ZŠ.

POMŮCKY: barvy, štetce, informace o mracích

1. KROK – výběr místa

Na začátku s dětmi vybereme vhodné místo – např. zeď u školy, na které namalujeme mraky v jednotlivých nadmořských výškách. Je výhodné vybrat místo s výhledem na velkou část oblohy.

2. KROK – malování oblaků

Na vhodnou plochu si rozvrhneme, jak bude výsledná malba vypadat. Připravíme si balakryl a různými odstíny vymalujeme část oblohy s mraky v různých nadmořských výškách např. podle plakátu Globe (dostávají ho do programu zapojené školy, náhled si můžete stahnout zde:).

3. KROK – průběžné pozorování

Průběžně pozorujeme oblohu s různými typy mraků. Můžeme pozorovat povětrnostní vlivy – vítr, déšť a dávat si je do souvislostí s mraky.

TIP: Doporučuji využít badatelské lekce z webu Globe:
https://globe-czech.cz/portfolio/cz/mrak-nebo-mracek
https://globe-czech.cz/portfolio/cz/mraky-mracky-mracouny

Na webu Učíme se venku naleznete i návody na výrobu meteopomůcek:
https://ucimesevenku.cz/laborator-venku/predpoved-pocasi/

AUTOR: Andrea Tláskalová
ŠKOLA: ZŠ J. V. Sládka Zbiroh

FOTKY:


Mgr. Ing. Andrea Tláskalová působí již 18 let jako učitelka 1. stupně, speciální pedagožka, výchovná poradkyně, koordinátorka EVVO a GRV na ZŠ J. V. Sládka Zbiroh. S TEREZOU úzce spolupracuje 10 let jako koordinátorka programů Ekoškola, Les ve škole, Globe, Badatelé; lektorka, konzultantka a auditorka. Pilotuje a připomínkuje metodiky, vytváří výukové lekce.


Vytvoření příkladu dobré praxe bylo finančně podpořeno v rámci Rozhodnutí č. 301/32/19, Podpora poskytovatelů environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty, environmentálního poradenství a jejich aktérů v ČR.

UČÍME se VENKU. Spojujeme učitele, rodiče i odborníky. Podporujeme hru a učení venku jako předpoklad zdravého rozvoje dětí. Seznamte se s týmem tady>> nebo nahlédněte PROČ učit venku>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů