ZAKLÁDAJÍCÍ ORGANIZACE

UČÍME se VENKU spojuje mnoho organizací. Kdo to ale celé spískal?

V TEREZE věříme, že velké změny začínají od nejmenších. Vzděláváme už přes 90 000 dětí, aby tvořily společnost přátelskou k přírodě. 

Chaloupky, o.p.s. se dlouhodobě zabývají výukou venku, mimo jiné s důrazem na využití školních zahrad.

Lipka – školské zařízení pro environmentální vzdělávání je jedna z největších a nejstarších organizací v ČR které se věnují EVVO.

 PARTNERSKÉ INSTITUCE

Tyto instituce podporují učení venku. Děkujeme!

 SPOLUPRACUJÍCÍ ORGANIZACE

Společně dokážeme více než sami. Jedou v tom spolu s námi:

Chcete se přidat?

Také podporujete učení venku? Napište nám na tym@ucimesevenku.cz .

TÝM UČÍME se VENKU:

Seznamte se s týmem, který vše dává dohromady:

Petr Daniš
Petr Daniš
ředitel vzdělávacího centra TEREZA

Rád bych přispěl k tomu, aby děti zase běhaly, učily se a objevovaly svět venku. Myšlenka na UČÍME se VENKU ve mně zrála několik let. Když jsem pracoval na knížce "Děti venku v přírodě: ohrožený druh?", potvrdil jsem si, jak moc děti potřebují být venku pro své zdraví i učení. Mluvil jsem o tom s odborníky, učiteli i rodiči a cítil, že mnoho z nich vnímá tuto potřebu dětí, ale nikdo moc neví, jak ji v dnešním světě naplnit. Došlo mi, že mluvit o tom nestačí, že je čas sebrat odvahu a začít něco dělat.

Martin Kříž
Martin Kříž
vedoucí pobytového ekocentra Chaloupky Kněžice

Pobytu dětí venku v přírodě se věnuji celý život, ať už dobrovolně jako vedoucí oddílu, táborů, šéf dětské organizace a nebo profesionálně jako vedoucí ekocentra. Vzdělávám kantory a píšu metodiky, které pomáhají učitelům i oddílovým vedoucím učit a vzdělávat se v zahradě a v přírodě. Tvořím výukové programy pro děti a snažím se všemi prostředky motivovat učitele, aby vyšli s dětmi ven do přírody a učili se s nimi venku.

Jiří Vorlíček
Jiří Vorlíček
vedoucí pracoviště Kamenná, Lipka - školské zařízení pro environmentální vzdělávání

Zjistil jsem, že učitelé zapomněli, jak učit venku v reálném světě. Možná by chtěli učit venku, ale neví, jak na to.  Záleží mi na tom, aby učitelé znovu získali tuto dovednost a přesvědčení, že okolí školy má pro výuku větší potenciál, než školní třída. Lipka, kde pracuji, se snaží prostřednictvím vzdělávání pedagogů vrátit do škol zahrady, praktické činnosti a venkovní výuku.

Justina Danišová
Justina Danišová
metodička v TEREZE, autorka www.svobodnahra.cz

Pozorování dětí při jejich objevech, hrách a učení venku mi dává každý den důkazy, jak ohromná příležitost pro rozvoj studentů, malých dětí i nás učitelů, nabízí nejen příroda, ale také centra plné domů, architektury i nové městské divočiny. To vše jsou učebny, které startují u dětí víc zájmu, otázek i vnitřní motivace. “Nature is not a place to visit. It is home.” Gary Snyder

UČÍME se VENKU. Spojujeme učitele, rodiče i odborníky. Podporujeme hru a učení venku jako předpoklad zdravého rozvoje dětí.

Nejnovější články blogu

Učení venku propojuje.

Venku se z laboratoře může stát ve vteřině ateliér, tvůrčí dílna nebo tělocvična. Mezipředmětové mosty se venku…

Celý článek

Testování Hejného metody venku.

HEJNÉHO METODA = Děti objevují matematiku samy a baví je to. HEJNÉHO METODA VENKU = Děti objevují…

Celý článek

Interaktivní učebna ZDARMA pro každou školu v ČR

Příroda je interaktivní učebna, která nabízí materiál dle ročních období a aktualizuje se každou vteřinu. Stačí otevřít…

Celý článek

Vítejte na UČÍME se VENKU.cz! Právě začínáme

Dříve bylo chození ven samozřejmou součástí dětství. Dnes tomu tak již není a objevujeme, vlastní zkušeností nebo s pomocí vědy,…

Celý článek