PROČ SE UČIT VENKU?

7 DOBRÝCH DŮVODŮ,

proč se učit s dětmi venku:

Učit se venku děti baví.

Učení venku je názorné, třírozměrné, pestré. Přináší mnoho nových podnětů nejen pro naše smysly, ale i pro naše myšlení.

Zvyšuje zájem o učení.

Spojení se skutečným světem přináší pocit smysluplnosti učení. Roste pocit uspokojení z vlastního učení. Snižuje se počet absencí.

Zlepšuje vzdělávací výsledky.

Co se naučíme skrze zážitky venku se v mozku ukládá hlouběji a snadněji se vybavuje. Kontakt s přírodou zlepšuje pozornost a soustředění.

Učení se venku podporuje zdraví dětí.

Pobyt a pohyb venku snižuje nadváhu a obezitu, zlepšuje fungování imunitního systému a snižuje počet nemocí.

Zvedá spokojenost a náladu dětí i učitelů.

Kontakt s přírodou významně přispívá k duševnímu zdraví a pohodě. Snižuje stres, úzkosti a deprese.

Posiluje vztahy mezi dětmi a s učiteli.

Venku děti rozvíjí nejen své znalosti, ale současně i emoční a sociální inteligenci. Snižují se důvody ke vzniku agresivity a násilí.

Učit se venku je přirozené.

Děti se učily venku více než 99 % lidské historie. Jsou na to připravené.

PŘÍLIŠ BOHATÉ PRO ŠTĚSTÍ?

Pokud se raději díváte než čtete. Ve videu najdete mnoho odpovědí, proč se učit venku. A nejen to. Zjistíte také, jak naše děti ztrácejí dětství a chytají nové nemoci.

Spustit VIDEO
0 min
jsou české děti každý den s médii (průměr)
0 %
českých dětí je méně než hodinu denně venku
0 km
byl okruh kolem domova pro hru dětí venku před 100 lety
0 km
je prostor kolem domova pro volnou hru dětí venku dnes

DĚTI VENKU V PŘÍRODĚ: OHROŽENÝ DRUH?

Zmapovali jsme pro vás přes 130 odborných článků, výzkumů a studií z celého světa o kontaktu dětí i dospělých s přírodou. Přidali jsme i příklady dobré praxe. Odhalte zásadní výhody, které má kontakt s přírodou pro učení, zdraví a celkový rozvoj osobnosti u dětí.

KNIHA ke stažení

Další důvody PROČ UČIT i VENKU

Bedřich Moldan
Bedřich Moldan
zakladatel Centra pro otázky životního prostředí UK v Praze

Děti jsou uprostřed konkrétních jevů a předmětů, o kterých se jinak dozvědí jen z obrázků v učebnicích, a velmi dobře vnímají ten základní rozdíl.

Monika Olšáková
Monika Olšáková
ZŠ Janovice, 2. stupeň - Ch - Př - Aj - Ev

Vypozorovala jsem, že se děti rády vracejí na místa, kde jsme spolu prožili podnětné či veselé okamžiky. Navíc mám pocit, že když se hýbe tělo, má to dobrý vliv i na mysl. 

František Tichý
František Tichý
ředitel gymnázia Přírodní škola

Můžete říkat, že zajímavá interaktivní hodina nebo projekt se dá dobře dělat v běžné třídě, ale přesto to nemá takovou šťávu, jak když se předtím rozběhnete po zahradě, v lese nebo třeba i té "umělé přírodě" někde v historickém centru.

INSPIRATIVNÍ KNIHY

Najdete v nich také důvody, PROČ se učit venku.

Nejnovější články

17. 5. MEZINÁRODNÍ DEN PRÁZDNÝCH TŘÍD

Budou ve čtvrtek školy prázdné? Na čtvrtek 17. května připadá letos mezinárodní Den prázdných tříd. Děti a…

Celý článek

PROČ KVETOU TAK BRZY NA JAŘE?

Jarní byliny nabízí skvělou příležitost k bádání a hledání vztahů v přírodě. Děti mohou díky pozorování a pár informacím…

Celý článek

MOJE CESTA VEN rozhovor s Mgr. Andreou Tláskalovou

Moje cesta k učení venku byla přirozená. I když jsem městské panelákové dítě, příroda mě vždy lákala a…

Celý článek

Co přináší CESTA VEN učiteli?

Člověk se mění a mění se i svět kolem něj. A tak jsem se měnila i já…

Celý článek