PROČ SE UČIT VENKU?

7 DOBRÝCH DŮVODŮ,

proč se učit s dětmi venku:

Učit se venku děti baví.

Učení venku je názorné, třírozměrné, pestré. Přináší mnoho nových podnětů nejen pro naše smysly, ale i pro naše myšlení.

Zvyšuje zájem o učení.

Spojení se skutečným světem přináší pocit smysluplnosti učení. Roste pocit uspokojení z vlastního učení. Snižuje se počet absencí.

Zlepšuje vzdělávací výsledky.

Co se naučíme skrze zážitky venku se v mozku ukládá hlouběji a snadněji se vybavuje. Kontakt s přírodou zlepšuje pozornost a soustředění.

Učení se venku podporuje zdraví dětí.

Pobyt a pohyb venku snižuje nadváhu a obezitu, zlepšuje fungování imunitního systému a snižuje počet nemocí.

Zvedá spokojenost a náladu dětí i učitelů.

Kontakt s přírodou významně přispívá k duševnímu zdraví a pohodě. Snižuje stres, úzkosti a deprese.

Posiluje vztahy mezi dětmi a s učiteli.

Venku děti rozvíjí nejen své znalosti, ale současně i emoční a sociální inteligenci. Snižují se důvody ke vzniku agresivity a násilí.

Učit se venku je přirozené.

Děti se učily venku více než 99 % lidské historie. Jsou na to připravené.

PŘÍLIŠ BOHATÉ PRO ŠTĚSTÍ?

Pokud se raději díváte než čtete. Ve videu najdete mnoho odpovědí, proč se učit venku. A nejen to. Zjistíte také, jak naše děti ztrácejí dětství a chytají nové nemoci.

Spustit VIDEO
0 min
jsou české děti každý den s médii (průměr)
0 %
českých dětí je méně než hodinu denně venku
0 km
byl okruh kolem domova pro hru dětí venku před 100 lety
0 km
je prostor kolem domova pro volnou hru dětí venku dnes

DĚTI VENKU V PŘÍRODĚ: OHROŽENÝ DRUH?

Zmapovali jsme pro vás přes 130 odborných článků, výzkumů a studií z celého světa o kontaktu dětí i dospělých s přírodou. Přidali jsme i příklady dobré praxe. Odhalte zásadní výhody, které má kontakt s přírodou pro učení, zdraví a celkový rozvoj osobnosti u dětí.

KNIHA ke stažení

Další důvody PROČ UČIT i VENKU

Bedřich Moldan
Bedřich Moldan
zakladatel Centra pro otázky životního prostředí UK v Praze

Děti jsou uprostřed konkrétních jevů a předmětů, o kterých se jinak dozvědí jen z obrázků v učebnicích, a velmi dobře vnímají ten základní rozdíl.

Monika Olšáková
Monika Olšáková
ZŠ Janovice, 2. stupeň - Ch - Př - Aj - Ev

Vypozorovala jsem, že se děti rády vracejí na místa, kde jsme spolu prožili podnětné či veselé okamžiky. Navíc mám pocit, že když se hýbe tělo, má to dobrý vliv i na mysl. 

František Tichý
František Tichý
ředitel gymnázia Přírodní škola

Můžete říkat, že zajímavá interaktivní hodina nebo projekt se dá dobře dělat v běžné třídě, ale přesto to nemá takovou šťávu, jak když se předtím rozběhnete po zahradě, v lese nebo třeba i té "umělé přírodě" někde v historickém centru.

INSPIRATIVNÍ KNIHY

Najdete v nich také důvody, PROČ se učit venku.

Nejnovější články

Co přináší CESTA VEN učiteli?

Člověk se mění a mění se i svět kolem něj. A tak jsem se měnila i já…

Celý článek

Příběh zahrady ZŠ Janovice – 2. díl

LISTOPAD 2017  Při psaní dalšího dílu o tvorbě naší zahrady mi na mysl padl následující citát: „Sami toho…

Celý článek

Příběh zahrady ZŠ Janovice - 1. díl

Karel Čapek v jednom svém díle zmínil: „Zahrádka u Vašeho domu je stejný projev Vaší životní kultury…

Celý článek

Testování Hejného metody venku.

HEJNÉHO METODA = Děti objevují matematiku samy a baví je to. HEJNÉHO METODA VENKU = Děti objevují…

Celý článek