Co nám nabízí venkovní učebna? Co si tam s sebou brát? Jak se dá bádat o hmyzu? Jak si vyrobit rostlinný „potisk“ na tričko? Jak se dá v zahradě využívat alfabox? Dílna s Katkou Čihákovou, Monikou Olšákovou a Monikou Hoškovou byla plná inspirace a nápadů do praxe.
Dílna proběhla ve čtvrtek 19. září 2019 na Festivalu terénní výuky Učíme se venku. Nemohli jste na ní být? V tomto příspěvku uvádíme krátké shrnutí.
Tipy na osvědčené pomůcky:
– taška místo batůžku (lépe se z ní vyndavají materiály)
Co do tašky:
Mnoho variant ven i dovnitř, např.:
Mnoho variant ven i dovnitř, např.:
Dílna VENKOVNÍ UČEBNA byla ukončena závěrečným brainstormingem na téma Co nám nemůže poskytnout ani sebelépe vybavená třída – zápis si můžete prohlédnout zde.
Mgr. Kateřina Čiháková vede v Muzeu Říčany přírodovědný kroužek pro děti od 10 let a učí přírodopis na 2. stupni ZŠ Světice. Většinu svého času věnuje vzdělávání učitelů v metodách badatelsky orientované výuky (BOV) a místně zakotveného učení. V projektu Oborový mentoring pracuje s kolegy z Muzea Říčany celkem s více než 40 pedagogy v regionu, kteří na své škole rozšiřují praxi badatelské výuky a učení venku.
Mgr. Monika Olšáková je pedagožkou v ZŠ Janovice, zaměření výuky (Ch, Př, Aj, EnV, Pč), koordinuje na škole mezinárodní program EKOŠKOLA , je lektorkou Kritického myšlení a badatelsky orientovaného učení, vede učitele jako mentor. V letošním ročníku soutěže pro inspirativní pedagogy Global teacher prize ČR obsadila 2. místo.
Mgr. Monika Hošková teď učí na ZŠ Dobiášova v Liberci, ale dříve byla součástí týmu TEREZY, kde koordinovala a vedla výukové programy. Působila i v organizacích Čmelák a Divizna. Dnes učí nejen na druhém stupni přírodovědné předměty včetně fyziky, výtvarnou výchovu, pracovky i angličtinu. Venku učí pravidelně a baví to i deváťáky.