Jarní byliny nabízí skvělou příležitost k bádání a hledání vztahů v přírodě. Děti mohou díky pozorování a pár informacím objevit propojení a souvislosti. Pokud tyto souvislosti odhalí samy děti, navíc venku, všechny nové informace a zkušenosti jsou velmi silné, propojené s emocemi, příběhem a mozek je nejen snadno uchovává, ale následně s nimi v budoucnu snadněji pracuje.
První květy mohou být skvělá přenášedla ven. Jejich barvy v převážně šedivohnědé přírodě krásně vyniknou. Navíc je můžeme pozorovat v betonové džungli v předzahrádkách a kolem domů i školy. Stačí krátké ideálně opakované výpravy a s dětmi můžete objevit mnoho záhad a propojení v přírodě.
Začít můžete lekcí JARO KVETE – Cílem lekce je sledovat a objevovat jarní aspekt u bylin i dřevin přímo v okolí školy.
Můžete využít PRACOVNÍ LISTY
URČOVACÍ KARTY
Nebo i DOMALOVÁNKY pro děti, které rády vybarvují. Tady si musí nejprve domalovat tvary jarních květů a pak se vrhnout venku či pod střechou do vybarvování.
4. Za prvními jarními květy můžete vyrazit i při kratších hrách, které připravujeme (nejen) pro LESNÍ DRUŽINY. Vytvoříte si například venkovní HERBÁŘ, MAPU prvních květů v okolí školy, nebo vyzkoušíte chutnou divokou svačinu
-Hry s pupeny můžete otestovat i na Jděteven.cz Můžete si s pupeny hrát, objevovat i ochutnávat.
-Fenologická pozorování – GLOBE PHENOLOGY – GLOBE European phenology campaign– fenologická kampaň (v angličtině) + GLOBE Protocols and Learning Activities– aktivity a pracovní listy (v angličtině)
-Inspiraci na proutěné hry a tvoření můžete najít i na i v HRÁCH S VĚTVEMI.