Proč toto časté téma raději neudělat ve třídě jako obvykle? Vyzkoušejte rozdíl na vlastní kůži. Verze venku nabízí víc. Jen si to někdy neuvědomujeme:
5. DŮVODŮ PROČ UČIT VENKU i LIDSKÉ TĚLO
1. UVOLNĚNÍ a pak LEPŠÍ SOUSTŘEDĚNÍ – při hledání přírodnin se děti přirozeně vyběhají, proskáčou, uvolní. Jejich mozek pak nové zážitky, informace a souvislosti chápe mnohem silněji.
2. ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ – pokud dětem nepřipravíme všechny pomůcky „až pod nos“ musí při hledání přírodnin (co z čeho uděláme) zapojovat daleko víc dovedností – vyhodnocovat, porovnávat, pracovat se svou chybou, hodnotit, spolupracovat a další. Je to úžasný trénink, který ve třídě obvykle nefunguje tak intenzivně.
3. ZKOUMANÍ VLASTNOSTÍ – když děti vybírají vhodné přírodniny, znovu prozkoumávají jaké dřevo je ohebné, kde lze snadno odloupnout kůru, jak se liší tvary listů a podobně. Najednou získávají ohromné množství informací a zkušeností, protože právě teď je potřebují.
4. ZNALOSTI a SOUVISLOSTI – při práci s přírodninami se děti znovu setkávají s druhy stromů. V praxi objevují, že ne všechny druhy stromů mají ohebné tenké větvičky, nebo opět zjišťují, jaké barvy listů jsou typické pro který druh.
5. EMOCE – venku se propojují starší informace s novými souvislostmi a zkušenosti. Navíc venku je vše spojeno se silnými pozitivními emocemi, takové informace náš mozek uchovává mnohem raději a snadněji si je vybaví.
VÁHÁTE JAK? VYZKOUŠEJTE:
Snadnou aktivitu: KOSTLIVEC NA CHODNÍKU, nebo celou lekci LIDSKÉ TĚLO UVNITŘ VENKU.
Pokud vás lákají obrázky, pak doporučujeme FOTOPŘÍLOHU lidské tělo.
Na vlastní kůži můžete, otestovat i hru na jdeteven.cz – „živá“ MĚŘIDLA DO PŘÍRODY
Budeme rádi za sdílení vašich zkušeností, nápadů, rad, otázek. Můžete psát do komentářů tady pod článkem, nebo v uzavřené skupině na fb.
Přejeme báječné dny, nejen při objevování lidského těla venku.