PŘÍBĚHY Z LISTOVÝCH MAP      

CÍL LEKCE:

Naučit se dívat a objevovat kouzelná místa s nevšedními zážitky i na známých místech. Umět otevřít svou tvořivost i fantazii, bez ohledu na místo i čas.   

ČAS: 40 minut, VĚK: MŠ, 1. - 4. třída ZŠ, MÍSTO: okolí školy se stromy, keři, rostlinami. OBDOBÍ: začátek je vhodný ve vegetační sezóně, opětovné návštěvy celoročně

 

POMŮCKY

Barevné listí, papír, tužka, (pastelky) + přírodniny pro výrobu postaviček sousedů

 

1. krok: LISTOVÁ MAPA

Každé dítě nebo skupinka dětí si najde svou listovou mapu – tedy list, který je tak pěkně vybarvený, že jim otevře tajemnou cestu v listové mapě. 

2. krok: CESTA DO TAJEMNÉHO MÍSTA

V předem domluveném území se může každý sám nebo ve skupině vydat na cestu, pomocí listové mapy. Cesta poutníky rychle dovede na tajemné místo, které bude právě pro ně něčím kouzelné.

3. krok: TAJEMNÍ OBYVATELÉ

Místo, které děti objeví díky listovým mapám, je opravdu kouzelné, a pokud děti budou chtít, může ožít. Mohou se tu objevit malí sousedé, kterým děti mohou pomoct opravit a zdokonalit obydlí. Rodina Kamínků či Kořínků, možná to je rodina Šišek nebo Žaludovi. Bydlí právě v tajemném místě, které si děti díky listovým mapám vybraly.

Dobrovolný krok: ZACHYCENÍ PŘÍBĚHU

Kdo bude chtít, může zakreslit nebo zapsat, jaký příběh díky listové mapě zažil. Jaké místo objevil, s kterými sousedy se seznámil, co společně vyrobili, nebo jaká dobrodružství či objevy děti zažily. Díky listovým mapám se i známé místo může stát kouzelnou zemí, která je plná tajemných bytostí, kouzel, bojů či staveb.

TIP: Pokud vás honí čas nebo špatné počasí, je možné si příběhy zapsat a zakreslit až ve třídě.

5. krok SDÍLENÍ

V závěru může třída pomalu procházet místa a ten, kdo bude chtít, může ukázat a představit sousedy či zážitky.

TIP: Doporučujeme se na místa vracet a objevovat, jak se mění, co nového vidíme, zažijeme. Můžeme rozvíjet i příběhy a zážitky našich nových sousedů.

Venku se můžeme učit systematicky po celý rok.

S metodickými postupy a materiály, které prověřily tisíce škol z celého světa. Vyberte si, co nejvíce prospěje vaší škole či třídě.

Nejnovější články

Příběh zahrady ZŠ Janovice - 1. díl

Karel Čapek v jednom svém díle zmínil: „Zahrádka u Vašeho domu je stejný projev Vaší životní kultury…

Celý článek

Testování Hejného metody venku.

HEJNÉHO METODA = Děti objevují matematiku samy a baví je to. HEJNÉHO METODA VENKU = Děti objevují…

Celý článek

Učení venku propojuje.

Venku se z laboratoře může stát ve vteřině ateliér, tvůrčí dílna nebo tělocvična. Mezipředmětové mosty se venku…

Celý článek