KONZULTACE
Co mi konzultace přinese?
Např. tipy na překonání konkrétních překážek (jak mluvit o učení venku s rodiči žáků), na místa, kde učit přímo u vaší školy, s čím při učení venku začít a jak na to.
Jaké téma mohu konzultovat?
Můžete konzultovat jakékoliv téma, problém, překážku - cokoliv co potkáte při učení venku a chtěli byste v tom poradit či podpořit.
Co se může konzultací změnit?
Vaše jistota, co, kde a jak učit venku, jak učit určité téma, jak aktivizovat žáky ve výuce, jak učení venku komunikovat s rodiči, jak zapojit kolegy apod.
Kdy si konzultaci objednat?
Kdykoliv, kdy budete mít potřebu individuální podpory. Co přesně potřebujete si ujasníte během objednávky s týmem Učíme se venku.
TYPY KONZULTACÍ
- OSOBNÍPřijedete za konzultantem a prodiskutujete to, co potřebujete.
- ONLINESejdete se s konzultantem, prodiskutujete, co potřebujete, ale ušetříte si cestu.
- NÁSLECHu konzultanta. Podíváte se, jak učí konzultant a prodiskutujte, co jste viděli.
- NÁVŠTĚVAkonzultanta u vás. Využijete maximální možnou míru podpory pro vás i váš tým.
POJĎTE DO TOHO
A SEZNAMTE SE S KONZULTANTY,
KTEŘÍ VÁS PODPOŘÍ NA CESTĚ VEN
UDĚLEJTE 3 KROKY:
1. VYBERTE SI, JAK SE POTKÁTE
Rozhodněte si, zda potřebujete konzultaci (online, osobní), náslech či rovnou návštěvu.
(Podrobnosti a cenu se dozvíte u jednotlivých typů podpory.)
2. ZVOLTE SI KONZULTANTA
Kdo pro vás bude největší pomoc?
Kdo se hodí pro vás, vaši třídu, školu, téma či otázky ven?
PŘEHLED KONZULTANTŮ

ANDREA TLÁSKALOVÁ
KDE UČÍM: ZŠ J. V. Sládka, Zbiroh
JSME: velká škola
KOHO UČÍM: 1. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: téměř denně
KDE UČÍM: ve venkovní učebně, na zahradě, chodíme do lesa
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: téměř všechny předměty, tam kde nás to s dětmi baví
JSEM SÁM/MÁM TÝM: sama venku učím často, ostatní příležitostně

MARKÉTA VOKURKOVÁ
KDE UČÍM: ZŠ Kunratice, Praha 4
JSME: velká škola
KOHO UČÍM: 1. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: 1x tydně hodinu minimálně, obvykle častěji
KDE UČÍM: Moje "venku" začíná už pod okny naší třídy. Učím na školní zahradě, v lese, parku, ve městě.
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: Všechny předměty. Propojuji aktuální učivo s pobytem v přírodě.
JSEM SÁM/MÁM TÝM: Venku nás na škole učí víc
POZNÁMKA: Nabízím záznam badatelské lekce s prvňáčky z distanční výuky s následným společným rozborem.

ZOJA ZLONICKÁ
KDE UČÍM: ZŠ Kunratice, Praha 4
JSME: velká škola
S KÝM CHODÍM VEN: Mám 2 skupiny : jednu veteránů-kluků z 3. třídy a jejich sourozenců prvňáčků. Druhou skupinu skřítků z 1.-2.třídy, kde je víc holek. Těm odkrývám možnosti činností a kouzla smyslového vnímání.
JAK ČASTO JSEM S DĚTMI VENKU: S dětmi chodím do lesa 2x týdně.
KDE VENKU JSME: v lese, u rybníka či potoka, v komunitní zahradě ZYGÓN
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: vnímání všemi smysly, objevy, voda, les, přírodniny ...
JSEM SÁM/MÁM TÝM: na škole nás učí venku více
POZNÁMKA: Čas kroužku je 2,5 hodiny, tedy náslech delší. Mohu nabídnout i konzultaci ke spolupráce s učitelkou (návaznost výuky a družiny) z mých zkušeností z dřívějších let. Mám také větší možnost navštívit někoho (po, pá) v jeho škole. Mohu pomoci se zavedením venkovní dílny, práce s nářadím na dřevo , tvořivé dílny pro volnou hru s různými materiály. Mohu se skupinou dětí předvést v místě, jak děti učit pracovat s nožem. Přivezu si nářadí. Můj limit je dopravní - nemám auto, tak je moje dopravní dostupnost omezená.
.

MARTIN KŘÍŽ
KDE UČÍM: Ekocentrum Chaloupky
KOHO UČÍM: 2. stupeň, SŠ, VŠ, učitele
JAK ČASTO UČÍM VENKU: téměř denně
KDE UČÍM: chodíme do lesa
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: bádáme, měříme, pozorujeme, zapisujeme, posilujeme vztah k přírodě
JSEM SÁM/MÁM TÝM: učíme venku všichni
.
.

JANA DIVIŠOVÁ
KDE UČÍM: ZŠ a MŠ Dělnická, Karviná
KOHO UČÍM: 2. stupeň, kroužek
JAK ČASTO UČÍM VENKU: 2x - 4x měsíčně, nepravidelně
KDE UČÍM: ve venkovní učebně, zahradě, chodíme do parku, chodíme do města
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: aktivity GLOBE, aktivity z webu Jdeme ven, méně chemie nebo matematika
JSEM SÁM/MÁM TÝM: venku nás na škole učí víc
.

KATKA VRTIŠKOVÁ
KDE UČÍM: ZŠ Vrané nad Vltavou
JSME: velká škola
KOHO UČÍM: 1. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: Každý týden minimálně půlku dopoledne.
KDE UČÍM: na zahradě, chodíme do parku
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: Při učení venku kombinujeme všechny předměty + volné hraní.
JSEM SÁM/MÁM TÝM: učím venku ze školy jediná/jediný
.

KATEŘINA ČIHÁKOVÁ
KDE UČÍM: ZŠ Světice, Muzeum Říčany
JSME: středně velká škola
KOHO UČÍM: 2. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: každý týden na 1-2 hodiny (učím v kuse dvouhodinovky)
KDE UČÍM: v lese a okolí školy
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: biodiverzita, přírodní výběr, vliv člověka, hmyz a další bezobratlí, lišejníky jako bioindikátory, čistota vody, krajina, geologie (ráda také učím ptáky a rostliny - mám vystudovanou botaniku), učím badatelsky a v souvislostech s místní historií.
JSEM SÁM/MÁM TÝM: venku nás na škole učí víc
.

MONIKA HOŠKOVÁ
KDE UČÍM: ZŠ Dobiášova, Liberec
JSME: velká škola
KOHO UČÍM: 2. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: Je to různé, ale 1x za 14 dní s žáky na hodinu přírodopisu ven určitě jdu.
KDE UČÍM: Nemáme zahradu ani učebnu, jen pozemek školy.
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: přírodopis, výtvarnou výchovu a pracovní činnosti
JSEM SÁM/MÁM TÝM: venku nás na škole učí víc
POZNÁMKA: Klidně si můžeme vyrazit na kafčo či pivko a probrat potřebně u něj :).
.
.

LENKA BUREŠOVÁ
KDE UČÍM: Základní škola Čeperka, okres Pardubice
JSME: malá škola
KOHO UČÍM: 1. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: V období Covidu - daleko více učím celkově, více i venku, několikrát za týden. V normálním provozu vedu školu, proto mám méně výukových hodin, méně tedy chodím ven
KDE UČÍM: ve venkovní učebně, na zahradě, v lese
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: Člověk a svět - žáby, houby, všelijaké breberky, stromy, co se roste a hýbe v okolí. Na objevech z přírody stavím pak další výuku - čtení, psaní, počítání
JSEM SÁM/MÁM TÝM: venku nás na škole učí víc
.
.

LIBĚNA DOPITOVÁ
KDE UČÍM: ZŠ Vsetín, Rokytnice 436, Vsetín
JSME: velká škola
KOHO UČÍM: 2. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: v sezóně několik hodin týdně, v zimě 1x měsíčně 1 h
KDE UČÍM: venkovní učebně, zahradě
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: často výuka témat z přírodopisu, někdy matematika, badatelství v zahradě - laboratorní práce a ekologie, budování přírodní zahrady - pěstitelské práce
JSEM SÁM/MÁM TÝM: venku nás na škole učí víc
.

EDITA JEŽKOVÁ
KDE UČÍM: Muzeum Říčany
JSME: muzeum
KOHO UČÍM: různé typy ZŠ a MŠ
JAK ČASTO UČÍM VENKU: v sezóně každý týden
KDE UČÍM: na zahradě, chodíme do lesa
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: zkoumání přírody, historie - řemesla, matematika v zahradě, badatelsky orientovaná výuka, jsem lektorka workshopů o tom, jak učit v zahradě a měnit zahrady
JSEM SÁM/MÁM TÝM: venku nás učí víc
.

MARTINA STUDZINSKÁ
KDE UČÍM: ZŠ Stříbrná Skalice
JSME: menší škola (máme od každého ročníku jednu, někdy max. dvě třídy)
KOHO UČÍM: 1. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: pokud to počasí dovolí, aspoň hodinu denně
KDE UČÍM: chodíme do lesa, venkovní hry, land art, různé projekty
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: prvouka - roční období a změny v přírodě, tvoření z přírodnin, bádání v přírodě
JSEM SÁM/MÁM TÝM: venku nás na škole učí víc
.

JANA HANÁKOVÁ
KDE UČÍM: ZŠ TGM Moravské Budějovice
JSME: velká škola
KOHO UČÍM: 2. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: 5x týdně
KDE UČÍM: ve venkovní učebně, na zahradě
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: ekologii
JSEM SÁM/MÁM TÝM: venku nás na škole učí víc
.

HANA GRUNDOVÁ
KDE UČÍM: Gymnázium Česká Třebová
JSME: středně velká škola (300 žáků)
KOHO UČÍM: 2. stupeň ZŠ, SŠ
JAK ČASTO UČÍM VENKU: 1x týdně
KDE UČÍM: na zahradě, v parku, na hřišti, ve městě
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: chemii, přírodopis, geologii (městskou divočinu, botaniku, vodní žoužel, paleontologii, pedologii, ornitologii, fenologii, meteorologii)
JSEM SÁM/MÁM TÝM: mám kolegy
.

LENKA LIPANSKÁ
KDE UČÍM: ZŠ a MŠ Třebotov
JSME: menší škola (máme od každého ročníku jednu, někdy max. dvě třídy)
KOHO UČÍM: 2. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: několikrát týdně
KDE UČÍM: na školní zahradě (většinou), v lese
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: přírodopis, zeměpis, badatelství, ráda propojuji předměty, nejen přírodovědné. Zaměřuji se na udržitelnost, hydrologii a hydrogeologii, pedologii, zkoumáme školní zahradu a život v ní. Učím venku i jen pro pobyt venku.JSEM SÁM/MÁM TÝM: venku nás na škole učí víc
.

LENKA POŘÍZKOVÁ
KDE UČÍM: Gynázium Jana Palacha, Mělník
JSME: velká škola
KOHO UČÍM: 2. stupeň ZŠ, SŠ
JAK ČASTO UČÍM VENKU: 3x týdně 1-2 hodiny
KDE UČÍM: v zahradě, chodíme do parku
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: ekologické vztahy v botanice, zoologii, pedologii, geologii, fenologii, hydrobiologii
JSEM SÁM/MÁM TÝM: venku nás na škole učí víc
.

HANA KOŽÍŠKOVÁ
KDE UČÍM: Gymnázium Kadaň
JSME: menší škola (jedna třída v ročníku, někdy dvě)
KOHO UČÍM: 2. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: 1x týdně 2 - 4 hodiny
KDE UČÍM: v zahradě, chodíme do parku
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: meteorologická pozorování, fenologická pozorování, vlastnosti půdy, práce na školní vinici, vlastnosti vody, vodní bezobratlí, vodní ptáci na zimovišti ...
JSEM SÁM/MÁM TÝM: venku nás na škole učí víc
POZNÁMKA: přijeďte na badatelský pobyt
.

HANA PIVEČKOVÁ
KDE UČÍM: ZŠ Rousínov, okres Vyškov
JSME: velká škola
KOHO UČÍM: 2. st. ZŠ, učitele
JAK ČASTO UČÍM VENKU: několikrát týdně
KDE UČÍM: ve venkovní učebně, zahradě, chodíme do lesa, v okolí školy
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: přírodopis, environmentální praktikum, pěstitelky, matematiku, baví mě propojování témat napříč vyučovacími předměty
JSEM SÁM/MÁM TÝM: venku učím často, ostatní příležitostně
.

EVA KAŠÍKOVÁ
KDE UČÍM: ZŠ a LMŠ Jurta
JSME: menší škola (máme od každého ročníku jednu, někdy max. dvě třídy)
KOHO UČÍM: 1. st. ZŠ, 2. st. ZŠ, kroužek
JAK ČASTO UČÍM VENKU: 2x týdně
KDE UČÍM: v zahradě, chodíme do lesa
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: Přírodopis, zeměpis, prvouku, zkouším fyziku a čeká nás chemie:). Tvoříme v zahradě, v lese, využíváme hojně publikaci Učíme se venku - Laboratoř, Ateliér.
JSEM SÁM/MÁM TÝM: venku nás na škole učí víc
.

ZUZANA TREFILOVÁ
KDE UČÍM: ZŠ a LMŠ Jurta, Děčín
JSME: menší škola (máme od každého ročníku jednu, někdy max. dvě třídy)
KOHO UČÍM: 1. a 2. stupeň ZŠ
JAK ČASTO UČÍM VENKU: Venku učím nepravidelně, většinou podle aktuálně probíraného tématu, častěji využívám učení venku u žáků na prvním stupni, obvykle několikrát týdně. U druhostupňových žáků je příprava náročnější a venkovní učení probíhá zhruba 1x za 14 dní.
KDE UČÍM: v zahradě, chodíme do lesa
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: Ráda přenáším témata z oblasti literatury do venkovního prostředí, v rámci mluvnice pracuji venku se slovními druhy, pravopisnými jevy atd. Některá témata se podaří postavit tak, že se v něm objeví mluvnické, slohové i literární prvky.
JSEM SÁM/MÁM TÝM: venku nás na škole učí víc
POZNÁMKA: Zatím nedokážu zcela zhodnotit své možnosti, jsem ale flexibilní a ochotná se přizpůsobit.
.

PAVLA HOPPOVÁ
KDE UČÍM: ZŠ Movere, Kralupy nad Vltavou
JSME: Začínající inovativní škola
KOHO UČÍM: 1. stupeň ZŠ
JAK ČASTO UČÍM VENKU: Kdykoliv je nálada a příležitost
KDE UČÍM: na zahradě, v lese
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: Snažím se propojovat většinu předmětů do výuky venku - navazovat a převádět do praktického využití v životě.
JSEM SÁM/MÁM TÝM: Začínáme, vše ukáže čas. Krása učení venku je jeho přirozenost a jistě nadchne většinu týmu.
POZNÁMKA: Náslech u mě ve škole (ideálně až v druhém pololetí - opravdu začínáme).
MÁTE VYBRÁNO nebo OTÁZKY?