Skřítkovská REALITNÍ KANCELÁŘ

Aktivitu stavění domečků pro skřítky pravděpodobně znáte. Jak ji lze uchopit, propracovat a „vymazlit“ se můžete dočíst v článku Markéty ZajícovéLipky, která se námi podělila o svůj příklad z praxe v podobě realitní kanceláře.



Variací na oblíbenou aktivitu stavění domečků pro skřítky existuje nespočet. Pro ty, kteří si s touto pitoreskní činností chtějí pohrát více, mám tip. Obzvláště vhodný je v případě, že s dětmi navštěvujete pravidelně les nebo jiný kus „divočiny“ a chcete se zaměřit na materiály a detail.

Libreto: Děti se stávají majiteli realitní kanceláře (stavební firmy) a je potřeba, aby reagovaly na poptávku na trhu s nemovitostmi. Jejich zákazníky jsou skřítci, kteří mají ale každý jiné preference a očekávání od svého hnízdečka. Děti se snaží svým zákazníkům vyjít vstříc a na základě obdržených inzerátů vybrat (čili postavit) vysněný dům a prezentovat jej tak, aby byl neodolatelný. Zabydlí se nový majitel v domečku na klíč?

První fáze vyžaduje rozklíčovat důležité prvky, které zákazník ve svém domě touží mít. Mohou být roztodivné; od výtahu, přes visutou zahradu, po molo nad řekou. Inzeráty může sepsat pedagog a dát dětem vybrat či nechá losovat. Může ale také každý ukrýt a vytvořit k němu mapu. Nebo si je skupinky dětí mohou napsat vzájemně a pro nastavení náročnosti do nich speciální požadavky nalosují. V inzerátu by neměly chybět ani záliby skřítka, početnost rodiny, co má rád, co by si přál…

Poté následuje gró v plánování umístění a stavění. Je na vás, jakou volnost dětem ponecháte. Jinak bude vypadat domeček, který bude víckrát přestavován a vylepšován s každou návštěvou místa. Jinak, pokud na jeho konstrukci bude dán časový či materiálový limit. Důležitou součástí jsou i samotní skřítci. Můžete s nimi děti seznámit už na začátku, aby měly své zákazníky před očima a dokázaly přizpůsobit i rozměry stavby. Nebo si je necháte v záloze jako překvapení na závěr a rozměry popíšete v inzerátu (např. vchod vysoký jako kostka mýdla).

Můžete navázat komentovanými prohlídkami. Na další procházce děti zjistí, že jejich domečky byly skřítky zabydleny. Budou mít radost? Mohou uspořádat kolaudační párty

Vidíte, že obměn můžete vytvořit mnoho (a díky dětem jich ještě více vznikne) a přímo na míru skupině, se kterou pracujete. Kromě rozvoje kreativity zde děti zapojí konstrukční představivost, technickou zručnost a měkké dovednosti pro fungování v týmu.

Markéta Zajícová
Lipka, pracoviště Lipová



Další tip…

Jak aktivitu využít v matematice, s námi sdílela jedna paní učitelka. Chtěla s dětmi opakovat obvod a obsah, a tak dala dětem za úkol navrhnout na čtvercové síti svůj vysněný byt a pro realitku spočítat obsahy obytné a užitné plochy. Venku si pak navržený model vyznačili křídou, nebo pomocí přírodnin. Obdobně se dají počítat i obytné a užitné plochy domečků pro skřítky.

UČÍME se VENKU. Spojujeme učitele, rodiče i odborníky. Podporujeme hru a učení venku jako předpoklad zdravého rozvoje dětí. Seznamte se s týmem tady>> nebo nahlédněte PROČ učit venku>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů