Zimní učení venku může navázat i na čtenářskou dílnu. Jednu takovou hodinu zažili žáci ze ZŠ Kunratice se svou učitelkou Markétou Vokurkovou. Nechte se inspirovat:
Ve čtenářské dílně (ve třídě) jsme při čtení vyhledávali hrdinu knihy. Může to být člověk, živočich i např. robot. Jeho jméno jsme si napsali na lísteček a vyrazili jsme do zasněženého parku.
Cestou jsme se věnovali také sněhu. Dokázali jsme vymyslet osm různých pojmenování pro jeho druhy. Představte si ale, že seveřané jich mají až 15! V parku jsme vločky důkladně prozkoumali a zvolili jsme nejkrásnější vločku. Byly sice malé, ale víme, že mají šest různých ramen. Ale víte, že žádná vločka není stejná?
Každý jsme si vyzkoušeli na strom vymodelovat hrdinu z knihy a vyfotili jsme si ho i se jmenovkou. Nejrychlejší z nás také vytvořili vlastní vločku z klacíků.
A co jsme dělali po návratu do třídy?
Pěkně v teploučku jsme si vyzkoušeli nejprve poznávat postavu podle popisu. Potom jsme si napsali vlastní popis postavy
Chcete další zimní inspiraci? Více nápadů, jak se dá využít sníh a mráz, naleznete zde:https://ucimesevenku.cz/pomucky-z-nebe-zdarma/
To byl ale pěkný den!
Mgr. Markéta Vokurková je učitelka prvního stupně ZŠ v Kunraticích. Působí jako lektorka badatelsky orientovaného vyučování, je mentorka programu Globe a nadšená propagátorka výuky venku. Je zapojena do projektu Mistři kolegiální podpory v přírodovědné gramotnosti. Učí děti pozorovat svět kritickým badatelským okem a prožívat radost z učení. Minimálně jednou týdně společně chodí ven, bádají ve všech předmětech. Snaží se vést děti k samostatnosti a odpovědnosti za své činy. Její lekce si můžete stáhnout na www.badatele.cz (lekce pro 1. stupeň) Práci s její třídou sledujte na stránkách ZŠ Kunratice
Vytvoření příkladu dobré praxe bylo finančně podpořeno v rámci Rozhodnutí č. 301/32/19, Podpora poskytovatelů environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty, environmentálního poradenství a jejich aktérů v ČR.