Názory právníků na učení venku.

V tomto článku přinášíme 8 otázek, na které se učitelé i ředitelé škol ptají nejčastěji.  S odpověďmi nám pomohla Mgr. Michaela Hermanová. Velice děkujeme za pomoc s orientací v legislativě. Jaké otázky a nejasnosti řešíte vy? Napište nám na tym@ucimesevenku.cz   Učitel jde se svojí třídou na 1-3 vyučovací hodiny do lesa mimo školu, kde probírá přírodovědná témata přímo v terénu – jak se k takové situaci staví zákon?...

Interaktivní učebna ZDARMA pro každou školu v ČR

Příroda je interaktivní učebna, která nabízí materiál dle ročních období a aktualizuje se každou vteřinu. Stačí otevřít dveře. „Někteří ředitelé škol zlepšují studijní výsledky svých žáků tím, že výuku zakotví v okolní přírodě a místní komunitě. Výsledkem je vyšší skóre žáků v testech, oživení místního společenství, zvýšená odpovědnost za okolí a zdravější životní prostředí.“ David Sobel, 2008 Chcete mít učebnu, která...

Vítejte na UČÍME se VENKU.cz! Právě začínáme

Dříve bylo chození ven samozřejmou součástí dětství. Dnes tomu tak již není a objevujeme, vlastní zkušeností nebo s pomocí vědy, o co všechno jsme přišli a jaké mohou být důsledky dětství zbaveného kontaktu s přírodou. Od mládí jsme se zajímali o děti a o přírodu. Profesně se zabýváme vzděláváním dětí, podporou učitelů a spoluprací se školami. Dnes jsme také rodiče vlastních dětí a ptáme se, jaké...

MÁME PROBLÉM? Proč vlastně učit venku

MÁME PROBLÉM S dětmi v naší civilizaci se v současnosti něco děje. Čelí velkým problémům se svým zdravím a učením, které jsme dříve téměř neznali. Zde je několik ilustrativních příkladů. FYZICKÉ ZDRAVÍ Každé 4. školní dítě v České republice má nadváhu, každé 8. je obézní. Za posledních 25 let se počet obézních dětí v Česku 5x zvýšil. Česká republika se řadí mezi...