17. 5. MEZINÁRODNÍ DEN PRÁZDNÝCH TŘÍD

Budou ve čtvrtek školy prázdné? Na čtvrtek 17. května připadá letos mezinárodní Den prázdných tříd. Děti a studenti společně se svými učiteli opustí třídy a stráví tento školní den, nebo alespoň jednu vyučovací hodinu, pod širým nebem: na školní zahradě, dvoře či hřišti, v blízkém parku nebo někde v přírodě. Pod širé nebe je možné přesunout skoro každé téma výuky....

Příběh zahrady ZŠ Janovice – 3. díl

KDYŽ ZAHRADA SPÍ… Na novou školní zahradu jsme se všichni těšili. Bylo to z důvodu, že jsme si ji sami vysnili, popsali a naplánovali. Než jsme ale přiložili ruku k dílu, trochu jsme fantazírovali o zahradě z různých úhlů pohledu. Přemýšleli jsme, co se dá o ní všechno napsat a nakreslit. A tak jsme začali tvořit příběh naší zahrady. Jak se zpívá v jedné známé...

MOJE CESTA VEN rozhovor s Mgr. Andreou Tláskalovou

Moje cesta k učení venku byla přirozená. I když jsem městské panelákové dítě, příroda mě vždy lákala a od 10 let jsem začala chodit na jízdárnu. Přirozeně jsem se naučila nejen spoustu věcí o koních a přírodě, ale při vyjížďkách se mi nejlépe učily i slovíčka, vzorečky, básničky (které jsem si předem vypsala na papír), od koní a přírody jsem se naučila i mnohé...

Co přináší CESTA VEN učiteli?

Člověk se mění a mění se i svět kolem něj. A tak jsem se měnila i já v čase tak, jak jsem nabírala pedagogické zkušenosti po dobu mé učitelské praxe. Jsem člověk, který pochází z vesnice a jako přirozené vnímám být obklopena zahradou, lesem, loukou … Moje cesta pokračovala tím, že nyní učím děti v malebné vesničce Janovice na úpatí Beskyd. Jako učitel přírodovědných předmětů...

Příběh zahrady ZŠ Janovice – 2. díl

LISTOPAD 2017  Při psaní dalšího dílu o tvorbě naší zahrady mi na mysl padl následující citát: „Sami toho zvládneme tak málo, ale když se spojíme, zvládneme cokoli.“ Helen Keller Poselství této myšlenky jsme zažili na vlastní kůži, když jsme začali zjišťovat, co všechno potřebujeme zajistit na školní zahradu. Najednou jsme si uvědomili, že potřebujeme někoho, kdo má zkušenosti s výstavbou zahrad,...

Příběh zahrady ZŠ Janovice – 1. díl

Karel Čapek v jednom svém díle zmínil: „Zahrádka u Vašeho domu je stejný projev Vaší životní kultury jako Váš byt nebo Vaše knihovna. Je na ni na první pohled vidět, jaké jsou naše nároky na krásu, řád nebo soulad.“ Tak začíná příběh školní zahrady ZŠ Janovice Mgr. Monika Olšáková. Děkujeme za sdílení a velkou inspiraci.  Nápad na tvorbu přírodní školní zahrady byl v hlavách...

Testování Hejného metody venku.

HEJNÉHO METODA = Děti objevují matematiku samy a baví je to. HEJNÉHO METODA VENKU = Děti objevují matematiku samy, baví je to + venku rozvíjí víc i své tělo a smysly. Do testování matematiky podle metod pana profesora Milana Hejného jsme se pustili, protože nám venku prostě chyběla. Nejprve jsme nosili ven jen učebnice, ale pak děti objevovaly nová řešení....

Učení venku propojuje.

Venku se z laboratoře může stát ve vteřině ateliér, tvůrčí dílna nebo tělocvična. Mezipředmětové mosty se venku hledají snáz. Při týdnu věnovaném planetám jsme vytvořili téměř vědeckou laboratoř plnou objevů, badatelských otázek z fyziky i chemie, počítání, porovnávání, výživný tělocvik, různorodou výtvarku i trénink cizích jazyků. Vyzkoušejte lekce, které jsme otestovali a měly velký úspěch. Jistě navíc přidáte své další nápady...

5 důvodů PROČ UČIT VENKU i lidské tělo.

PROČ UČIT VENKU LIDSKÉ TĚLO? Proč toto časté téma raději neudělat ve třídě jako obvykle? Vyzkoušejte rozdíl na vlastní kůži. Verze venku nabízí víc. Jen si to někdy neuvědomujeme: 5. DŮVODŮ PROČ UČIT VENKU i LIDSKÉ TĚLO 1. UVOLNĚNÍ a pak LEPŠÍ SOUSTŘEDĚNÍ – při hledání přírodnin se děti přirozeně vyběhají, proskáčou, uvolní. Jejich mozek pak nové zážitky, informace a souvislosti chápe...

Listové UČEBNICE začínají PADAT

LISTÍ, KTERÉ UČÍ, téma nejen pro podzimní čas. Barevné listí pomalu „dozrává“. Proto je výhodné se připravit na barevnou sezónu. Listí nás může naučit víc, než jen žasnout nad odstíny. Jak se s listím při hrách bavíte vy? Pokud máte chuť, vyzkoušejte: 1. lekci LISTOVÁ LEPORELA – Díky výrobě leporela hledáme různé tvary listí, určujeme je a díky domalovávání...