Vrozené potřeby

2. týden
online kurzu SPOLU VEN

Ve druhém týdnu zjistíme, CO a JAKÉ jsou VROZENÉ POTŘEBY.

  • Co jsou vrozené potřeby a proč se jimi zabývat?
  • Proč se různé děti chovají různě?
  • Jaké jsou hlavní skupiny vrozených potřeb dětí?
  • Co jednotlivé typy potřebují, aby byly venku spokojené?

Tento týden jsme pro přehlednost rozdělili do více výzev než minule. Půjde ale především o seznámení se s materiály, což vám nezabere tolik času.

Pokud jako učitelé, vychovatelé či lektoři pracujete s velkou skupinou dětí, zkuste sledovat celou skupinu i konkrétní situace jednotlivců. Pomůže vám to v následné práci a plánování času venku.

VROZENÉ POTŘEBY

Výzvy a inspirace k 2. týdnu

1. výzva

VNOŘENÍ DO VROZENÝCH POTŘEB

V úvodu se podíváme na to, proč bychom se vrozenými potřebami měli zabývat a co to vůbec je. Jaké je naše přirozené nastavení a jak k němu přistupovat nejen u dětí, ale také sami u sebe.

2. výzva

DĚTI S POTŘEBAMI TEĎ A TADY, SVOBODY A OKAMŽITÉHO DOPADU

Máme tu první typ dětí, které velmi tíhnou ke svobodě, jsou nejčastěji teď a tady a je pro ně důležitý okamžitý dopad jejich činnosti. V této podkapitole se dozvíte, jak tyto potřeby dětem venku naplňovat.

3. výzva

DĚTI S POTŘEBAMI STABILITY, PŘEDVÍDATELNOSTI A SPOLEHLIVOSTI

Druhý typ dětí nejvíce potřebuje stabilitu, možnost vědět dopředu, co se bude dít, a moci se na to spolehnout. V této podkapitole se dozvíte, jak tyto potřeby dětem venku naplňovat.

4. výzva

DĚTI S POTŘEBAMI ROZUMĚT A PROVĚŘOVAT

Tento typ dětí nejvíce potřebuje věcem rozumět a své porozumění si ověřovat. Důležitá je pro ně potřeba být kompetentní a neustále se zdokonalovat. V této podkapitole se dozvíte, jak tyto potřeby dětem venku naplňovat.

5. výzva

DĚTI S POTŘEBAMI HLUBŠÍHO SMYSLU, JEDINEČNOSTI A HARMONIE

Poslední v pořadí je typ dětí, u kterých je nejsilnější potřeba hlubšího smyslu věcí. Důležitá je pro ně jedinečnost každého a zároveň vzájemná harmonie. V této podkapitole se dozvíte, jak tyto potřeby dětem venku naplňovat.

6. výzva

PROPOJENÍ TEORIE A PRAXE

Projděte si dohromady veškeré vaše materiály, které jste během pozorování získali – vyplněné pozorovací archy, odpovědi na předchozí otázky, své osobní
poznámky, záznamy či fotoarchiv. Vaše pozorování zkuste nyní propojit s vrozenými potřebami. Otázky, které vám k tomu pomohou, najdete v přiloženém souboru.

PODPORUJÍCÍ KOMUNITA

Sdílejte své poznatky

Připojte se k uzavřené FB skupině ONLINE KURZU  SPOLU VEN a sdílejte poznatky z prvního týdne. Ptajte se na cokoliv, co vás k pozorování venku zajímá.

Skupina je dobrovolná, ale účast v ní velmi doporučujeme.

Co už mám splněno?