on-line FESTIVAL UČÍME SE VENKU 2020
.
.
. .
.
.
TÉMA
CO POTŘEBUJE UČITEL NA CESTĚ VEN?
Jak připravit sebe i okolí, aby se učení venku
stalo přirozenou součástí vzdělávání.
MARTIN KŘÍŽ
Vyrážíme s dětmi ven. Dneska se nebudeme učit ve třídě, dnes jdeme do lesa a k potoku a taky na louku. Aktovky necháme ve třídě, k čemu by nám také byly. Co si ale sebou vzít, co se hodí na výuku do lesa?
MONIKA HOŠKOVÁ
Odpověď je jednoduchá. Potřebujeme jen sebe a své žáky/studenty. Sice se nám druhostupňovým a středoškolským učitelům zdá, že výuka venku je jen pro družiny a první stupeň, ale to je velký omyl! A že se dá učit na druhém stupni venku maximálně přírodopis a možná výtvarka. Ne, dá se tam učit cokoliv.
MARKÉTA VOKURKOVÁ
Co jsem potřebovala, abych učila pravidelně jeden den týdně venku po celý školní rok.
Jendova hračkárna je pracovní název pro úvod videoworkshopu představující oblíbené "hračky", tedy pomůcky pro výuku venku. Navazující videa jsou zaměřena na jednotlivé typy "hraček" tak, aby si každý zájemce mohl jednoduše vybrat jen to, co ho zajímá.
Každý učitel by měl být "ten, kdo má klíče" a zprostředkovává tak žákům přístup k vědění. Toto video je určeno pro aktivity spojené s poznáváním přírody. V dnešní době nejrůznějších digitálních pomůcek ale má pořád své místo klasická papírová literatura, protože od toho, kdo ji používá
Co by se mohlo hodit do výuky v terénu. Od obyčejného provázku, přes síťku na bentos, teploměry až po LabDisc.
Představení aplikací pro určování rostlin a živočichů v terénu i Naturalist a PlantNet.
Využití aplikací Flightradar24, CHMI+, Klara, Clear Outside nebo různé nástroje a Mapy.cz ve výuce venku
MILAN
BÁRTA
O cestě více než padesáti dětí (a několika učitelů a učitelek) ze základní školy Okna na Říp. K prvotnímu nápadu mě přivedl fakt, jakým způsobem je autory učebnic vnímána vlastivěda. Neustálé dotazy v pracovních sešitech, kterými městy teče Labe a kde pramení Vltava, kde se tyto řeky stékají atp. Atlas je sice moc hezký vynález, ale reálný zážitek nenahradí. Také mě ovlivnila vlastní zkušenost: ujít denně dvacet kilometrů znamená úplně jinak vnímat krajinu, maličkosti přírody, charaktery lidí i sebe sama.
KATEŘINA ČIHÁKOVÁ
Trávím teď podobně jako spousta dalších učitelů čas na online hodinách a kontrolováním odevzdaných úkolů.
EDITA
JEŽKOVÁ
Jak učit děti na prvním stupni ZŠ o historii zážitkem? Co nabízí učebnice a jaké jsou očekávané výstupy RVP? Jak rozvíjíme kompetence? Ukážeme příklady z výukového programu o pravěku a volně dostupné metodiky, pracovní listy a další materiály.
LIPKA
DÍLNA: VENKOVNÍ VÝUKA
Zjistili jsme, že škála podob výuky venku je opravdu široká a především nás potěšilo, že jsou učitelé otevření svou výuku rozvíjet dále. Rádi bychom i Vám touto cestou umožnili se nad nastíněným tématem zamyslet, a to prostřednictvím našeho balíčku autentických fotografií z výuky a přiložených otázek.
METR a METR ČTVEREČNÍ (1:44)
DECIMETR ČTVEREČNÍ (1:00)
MĚŘÍME AR (0:46)
ZLOMKOVÁ PIZZERIE (1:56)
HODINY A ZLOMKY (2:55)
SKÁKAVÉ ZLOMKY (2:39)
FESTIVAL V ROCE 2019
Co vše jsme stihli v roce 2019? Podívejte se na video níže a prožijte
2 dny ve 4 minutách). Kdo raději čte, začtěte se na stránce zde.
ÚČAST NA FESTIVALU JE ZDARMA