TĚLOCVIČNA

Pohyb venku je přirozená výzva.

Pro děti i pro učitele, a to nejen učitele tělocviku.

HOUPAČKY

Prkno, kulatina, kámen či cihla. Nic víc není třeba. A může začít nejen hodina tělocviku, ale i fyziky. Děti okamžitě přirozeně hledají rovnováhu, pracují s těžištěm. Padají, radují se, objevují. Pro jedno dítě stačí krátké prkno. Větší prkna umožňují balancování i ve skupinách, což je další výzva.

věk: MŠ, ZŠ, čas: 5 - 20 minut, kdy: celoročně (v zimě skvělé zahřátí)

LOVENÍ LISTÍ

Podzimní rychlá pohybová hra. Venku na vyznačeném prostoru děti chytají co nejvíce listí, nebo se naopak nesmí padajících listí dotknout - jsou to např. bomby. Pokud nefouká, polovina třídy sebere listí a vyhazuje druhé půlce do vzduchu, pak se vystřídají. Jednoduchá hra, která se dá využít místo rozehřátí či na vypuštění přetlaku.

věk: MŠ, 1. - 5. třída , čas5 - 20 minut, kdy: na podzim v období padajícího listí

OPIČÍ DRÁHY

Podobně jako v tělocvičně si lze vytvořit báječnou opičí dráhu i venku. Venkovní prostředí navíc nabízí nové výzvy. Lze využít nové překážky (přeskok keře či potoka, šplh na kmeny, balancování na kamenech atd.). Pro všechny je to oživení a test pohybu ve skutečném terénu. Osvědčilo se po prvních pokusech zapojit do tvorby dráhy i děti. Mají nové nápady a opět se zvyšuje vnitřní motivace pro akci.

věk: MŠ, ZŠ, SŠ, čas: 20 - 40 minut, kdy: celoročně (i na sněhu)

BEZPEČNÉ BOJOVÉ HRY

Jak bezpečně v akci vypustit přetlak. Jak pohybem posílit bojového ducha i schopnost empatie? Připravujeme tipy na bojové hrátky, které zapojí tělo i vypustí přetlak špatné nálady.

 

METODIKU a FOTONÁVOD připravujeme

Venku se můžeme učit systematicky po celý rok.

S metodickými postupy a materiály, které prověřily tisíce škol z celého světa. Vyberte si, co nejvíce prospěje vaší škole či třídě.

17. 5. MEZINÁRODNÍ DEN PRÁZDNÝCH TŘÍD

Budou ve čtvrtek školy prázdné? Na čtvrtek 17. května připadá letos mezinárodní Den prázdných tříd. Děti a…

Celý článek

PROČ KVETOU TAK BRZY NA JAŘE?

Jarní byliny nabízí skvělou příležitost k bádání a hledání vztahů v přírodě. Děti mohou díky pozorování a pár informacím…

Celý článek

MOJE CESTA VEN rozhovor s Mgr. Andreou Tláskalovou

Moje cesta k učení venku byla přirozená. I když jsem městské panelákové dítě, příroda mě vždy lákala a…

Celý článek