PŘÍBĚHY Z LISTOVÝCH MAP
![](https://ucimesevenku.cz/wp-content/uploads/2017/09/IMG_8392-461x307.jpg)
CÍL LEKCE:
Naučit se dívat a objevovat kouzelná místa s nevšedními zážitky i na známých místech. Umět otevřít svou tvořivost i fantazii, bez ohledu na místo i čas.
ČAS: 40 minut, VĚK: MŠ, 1. - 4. třída ZŠ, MÍSTO: okolí školy se stromy, keři, rostlinami. OBDOBÍ: začátek je vhodný ve vegetační sezóně, opětovné návštěvy celoročně
![](https://ucimesevenku.cz/wp-content/uploads/2017/09/IMG_6094-461x285.jpg)
POMŮCKY
Barevné listí, papír, tužka, (pastelky) + přírodniny pro výrobu postaviček sousedů
![](https://ucimesevenku.cz/wp-content/uploads/2017/09/IMG_7593-461x276.jpg)
1. krok: LISTOVÁ MAPA
Každé dítě nebo skupinka dětí si najde svou listovou mapu – tedy list, který je tak pěkně vybarvený, že jim otevře tajemnou cestu v listové mapě.
![](https://ucimesevenku.cz/wp-content/uploads/2017/09/IMG_7704-461x302.jpg)
2. krok: CESTA DO TAJEMNÉHO MÍSTA
V předem domluveném území se může každý sám nebo ve skupině vydat na cestu, pomocí listové mapy. Cesta poutníky rychle dovede na tajemné místo, které bude právě pro ně něčím kouzelné.
![](https://ucimesevenku.cz/wp-content/uploads/2017/09/IMG_6338-461x307.jpg)
3. krok: TAJEMNÍ OBYVATELÉ
Místo, které děti objeví díky listovým mapám, je opravdu kouzelné, a pokud děti budou chtít, může ožít. Mohou se tu objevit malí sousedé, kterým děti mohou pomoct opravit a zdokonalit obydlí. Rodina Kamínků či Kořínků, možná to je rodina Šišek nebo Žaludovi. Bydlí právě v tajemném místě, které si děti díky listovým mapám vybraly.
![](https://ucimesevenku.cz/wp-content/uploads/2017/09/IMG_5547-461x307.jpg)
Dobrovolný krok: ZACHYCENÍ PŘÍBĚHU
Kdo bude chtít, může zakreslit nebo zapsat, jaký příběh díky listové mapě zažil. Jaké místo objevil, s kterými sousedy se seznámil, co společně vyrobili, nebo jaká dobrodružství či objevy děti zažily. Díky listovým mapám se i známé místo může stát kouzelnou zemí, která je plná tajemných bytostí, kouzel, bojů či staveb.
TIP: Pokud vás honí čas nebo špatné počasí, je možné si příběhy zapsat a zakreslit až ve třídě.
![](https://ucimesevenku.cz/wp-content/uploads/2017/09/IMG_5049-461x307.jpg)
5. krok SDÍLENÍ
V závěru může třída pomalu procházet místa a ten, kdo bude chtít, může ukázat a představit sousedy či zážitky.
TIP: Doporučujeme se na místa vracet a objevovat, jak se mění, co nového vidíme, zažijeme. Můžeme rozvíjet i příběhy a zážitky našich nových sousedů.
Nejnovější články