AUTOBUS

CÍL LEKCE:

Prožít sčítání a odčítání na vlastní kůži, nebo alespoň na vlastní ruce a oči.

Co je to Hejného metoda?, Za pomoc s lekcí děkujeme Pavle Weinzettel.

 

 

POMŮCKY

ČAS: 20 - 40 min., VĚK: 1.st. ZŠ, MÍSTO: lokalita kolem školy OBDOBÍ: celoročně

POMŮCKY: papíry (čtvrtka, karton), nůžky, pastelky, křídy

1. VÝROBA AUTOBUSU

Na začátku je třeba namalovat křídou na zem autobus. Nebo ještě lépe vytvořit si svůj papírový autobus. Stačí větší kus kartónu. Namalovat jednoduchý tvar, vystřihnout či vyříznout zalamovacím nožíkem. Děti mohou vymalovat.

2. ZASTÁVKY

Venku je možné vybrat různé trasy i různé zastávky. Stačí z papíru vyrobit názvy zastávek a vymyslet trasu autobusu. Můžete vyzkoušet i dvě linky, které se v trasách kříží. Na jednotlivých zastávkách mohou být další matematické úkoly a děti mohou mezi nimi cestovat právě pomocí autobusu.

3. MALÉ AUTOBUSY

Část třídy, která právě nejezdí velkým autobusem, může vyzkoušet svézt přírodniny v malých autobusech. Stačí sesbírat šišky, větvičky, žaludy či kameny. Děti nebo učitel vymyslí trasu autobusu (kdo kde nastupuje a vystupuje) a pak už mohou autobusy vyrazit. Je výhodné jezdit kolem místa, kde jsme připravili přírodniny předem, aby na některém místě nedocházely cestující (přírodniny).

4. BUS TABULKA

V závěru lekce můžeme dětem připravit náročnější úkol. Vyplnit připravenou autobusovou tabulku, kde jsou vyznačené zastávky a počty cestujících, kteří nastoupili, vystoupili, nebo jeli dál. Doplňovacích autobusů může být několik. Děti mohou pracovat ve skupinách a pak si tabulky navzájem překontrolovat.

Venku se můžeme učit systematicky po celý rok.

S metodickými postupy a materiály, které prověřily tisíce škol z celého světa. Vyberte si, co nejvíce prospěje vaší škole či třídě.

Nejnovější články

17. 5. MEZINÁRODNÍ DEN PRÁZDNÝCH TŘÍD

Budou ve čtvrtek školy prázdné? Na čtvrtek 17. května připadá letos mezinárodní Den prázdných tříd. Děti a…

Celý článek

PROČ KVETOU TAK BRZY NA JAŘE?

Jarní byliny nabízí skvělou příležitost k bádání a hledání vztahů v přírodě. Děti mohou díky pozorování a pár informacím…

Celý článek

MOJE CESTA VEN rozhovor s Mgr. Andreou Tláskalovou

Moje cesta k učení venku byla přirozená. I když jsem městské panelákové dítě, příroda mě vždy lákala a…

Celý článek