Seminář naživo
DRUŽINA VENKU
Jak by děti mohly trávit více času venku?
Jak z družiny udělat družinu venku? Jak využít pobyt v přírodě, senzitivitu a hraní venku pro učení a rozvoj dětí.
Zažijte na vlastní kůži:
- 1CO přináší čas venku dětem (i nám dospělým)
- 2PROČ je hra venku klíčová pro vytváření zdravého vztahu k přírodě a okolí
- 3JAK cíleně rozvíjet u dětí vztah k přírodě
- 4JAK se liší potřeby dětí venku, dle jejich věku a venkovních zkušeností
- 5PROČ si každé z dětí chce hrát jinak a
- 6PROČ nevynechávat drsnější, špinavější a bojovnější hry
Družiny venku jsou jedinečnou příležitostí pro rozvoj dětí.
Výzkumy ukázaly, že čím větší má savčí druh mozek, tím větší je potřeba si hrát.
Děti jsou odborníci na (ne)obyčejnou hru, ale dnes na ní často nemají prostor a čas.
Pobyt a pohyb v přírodě je silným nástrojem nejen pro osobní rozvoj dětí, ale také pro rozvoj jejich vztahu k přírodě.
PRO KOHO:
Seminář je otevřený všem, které to s dětmi láká ven a chtějí odhalit
zákulisí her a přínosů času stráveného venku.
Největší přínos bude mít pro vychovatele družin, učitele mateřských škol, lektory volného času apod.
KDY: 26. 8. 2024
KDE: Vzdělávací centrum TEREZA, Haštalská 17, Praha 1 (mapa)
KAPACITA: 24 účastníků
DÉLKA: celodenní seminář
CENA: 2 800 Kč
CHCI VĚDĚT VÍC
Pokud máte v hlavě otázky typu:
Potřebují dnešní děti družinu a hraní venku?
Je kontakt s přírodou opravdu tak zásadní pro zdravý rozvoj dětí? V čem?
Jak děti vtáhnout do přírody a rozvíjet jejich vnímavost vůči světu kolem nás?
Má i v dnešní době smysl nechat děti si venku jen tak volně hrát?
Neztrácí se tím drahocenný čas pro skutečný vedený rozvoj dětí?
Proč se s dětmi občas vyplatí ušpinit, prožít bezpečné riziko či hravě se poprat, a jak na to?
Co děti láká na skákání přes potok, šplhání na strom, stavění přehrad, řádění v kaluží, nebo vaření v blátivé kuchyni?
Kde je v dětských hrách hranice mezi bojovou hrou a agresivitou?
Pak je seminář právě PRO VÁS.
LEKTORKY KURZU
JUSTINA DANIŠOVÁ
Původně je sice učitelka geologie a biologie, ale víc než kameny teď řeší publikace pro děti, metodiky pro učitele a lektoruje semináře pro rodiče, pedagogy a další průvodce dětí. Tvoří aktivity pro weby ucimesevenku.cz, badatele.cz a jdeteven.cz. Ve Vzdělávacím centru TEREZA pracuje od roku 2003 a postupně ji to od vzdělávání dětí v terénu posunulo k vzdělávání učitelů, lektorů a průvodců dětí.
Se svou rodinou tvoří web svobodnahra.cz, který se snaží ukázat jak zásadní a důležitá je zdánlivě obyčejná dětská hra. V roce 2020 vydala se svým mužem Petrem knihu Svobodná hra – Jak nechat vyrůst radostné, odolné a samostatné děti. Doma si s dětmi víc hraje, než se učí, a po nocích píše články do časopisů a na blogy. Potkat se můžeme například každý měsíc na stránkách Krásného roku.
Často při testování nových lekcí s dětmi objeví něco úplně jiného, než bylo v plánu. Nejraději řádění, bádání a dětskou hru pozoruje přes hledáček foťáku..
ANNA FISCHEROVÁ
Anna je nejen zásadní opora učíme se venku, ale také vede anglickou verzi našeho projektu (www.lessonsingrass.com), která podporuje na cestě ven zájemce z celého světa.
Vystudovala environmentalistiku a anglistiku. Učila děti od MŠ po VOŠ, má 3 děti a venku je jim společně často lépe než uvnitř. Jak říká "Volný prostor, zeleň a pohyb vždy spolehlivě vyrovnají dětské neshody i nepohodu a rozpustí stres z nekonečného seznamu úkolů, který nám všem občas víří hlavou. Venku dokážeme být více spolu a v přítomnosti."
Má velkou citlivost, trpělivost a kreativitu při práci s dětmi. Krom učíme se venku je lektorkou anglického jazyka. Kouzlí se texty v češtině, angličtině i francouzštině. Jezdí a síťuje iniciativu učení venku ve světě. Vše co tvoří, je víc než dokonalé a vyladěné.