AUTOBUS
CÍL LEKCE:
Prožít sčítání a odčítání na vlastní kůži, nebo alespoň na vlastní ruce a oči.
Co je to Hejného metoda?, Za pomoc s lekcí děkujeme Pavle Weinzettel.
POMŮCKY
ČAS: 20 - 40 min., VĚK: 1.st. ZŠ, MÍSTO: lokalita kolem školy OBDOBÍ: celoročně
POMŮCKY: papíry (čtvrtka, karton), nůžky, pastelky, křídy
1. VÝROBA AUTOBUSU
Na začátku je třeba namalovat křídou na zem autobus. Nebo ještě lépe vytvořit si svůj papírový autobus. Stačí větší kus kartónu. Namalovat jednoduchý tvar, vystřihnout či vyříznout zalamovacím nožíkem. Děti mohou vymalovat.
2. ZASTÁVKY
Venku je možné vybrat různé trasy i různé zastávky. Stačí z papíru vyrobit názvy zastávek a vymyslet trasu autobusu. Můžete vyzkoušet i dvě linky, které se v trasách kříží. Na jednotlivých zastávkách mohou být další matematické úkoly a děti mohou mezi nimi cestovat právě pomocí autobusu.
3. MALÉ AUTOBUSY
Část třídy, která právě nejezdí velkým autobusem, může vyzkoušet svézt přírodniny v malých autobusech. Stačí sesbírat šišky, větvičky, žaludy či kameny. Děti nebo učitel vymyslí trasu autobusu (kdo kde nastupuje a vystupuje) a pak už mohou autobusy vyrazit. Je výhodné jezdit kolem místa, kde jsme připravili přírodniny předem, aby na některém místě nedocházely cestující (přírodniny).
4. BUS TABULKA
V závěru lekce můžeme dětem připravit náročnější úkol. Vyplnit připravenou autobusovou tabulku, kde jsou vyznačené zastávky a počty cestujících, kteří nastoupili, vystoupili, nebo jeli dál. Doplňovacích autobusů může být několik. Děti mohou pracovat ve skupinách a pak si tabulky navzájem překontrolovat.
FOTOPŘÍLOHA:
Venku se můžeme učit systematicky po celý rok.
S metodickými postupy a materiály, které prověřily tisíce škol z celého světa. Vyberte si, co nejvíce prospěje vaší škole či třídě.
Nejnovější články