METODIKA - SLABIKÁŘE
Čtu a objevuji uvnitř i venku
PODZIM
ÚVODNÍ SLOVO...stručné shrnutí + proklik na podstránku
PŘEHLED PÍSMEN
AHOJ ŠKOLO
PÍSMENO J
PÍSMENO A
PÍSMENO M
PÍSMENO E
PÍSMENO L
PÍSMENO I
PÍSMENO S
STRÁNKY PÍSMEN
PÍSMENO J
strana XY
CÍLE
Každá část věnovaná písmenu, začíná cíly, jteré jsou formulované tak, aby dítě brzy mohlo zhodnotit samo svůj posun.
1. STÁVÁM SE SOUČÁSTÍ NOVÉ TŘÍDY
2. DRŽÍM SPRÁVNĚ TUŽKU
3. PÍŠU ROVNÉ ČÁRY, PÍSMENO J
4. NASLOUCHÁM PŘÍBĚHU O JEŽKOVI A NAKTESLÍM OBRÁZEK K PŘÍBĚHU
JÁ
Prostor, kam si každé z dětí může nakreslit svůj potrtért.
JMÉNO A ZÁJMY
Prostor, kam si mohou děti zkusit napsat své jméno a zakreslit své zájmy
PÍSMENO J
strana XY
PRŠÍ, PRŠÍ
Děti zpívají a píší čáry deště do obrázku s deštníkem.
VYTLESKÁVÁNÍ A KROUŽKY
Společné vytleskávání a individiuální kroužkování obrázků v jejiž názvu je.
VENKOVNÍ VÝZVY
Najděte si vhodné venkovní místo pro pohyb a vyzkoušejte mávání stuhami.
Posbírejte přírodniny a posládejte si s dětmi ježka
Vyzkoušejte si s dětmi psaní a kreslení J křídou na chodník.
PÍSMENO J
strana XY
ŘADA
Děti hledají a škrtají obrázek, který do řady nepatří
PSANÍ
První psaní písmena J a také se děti učí jak pracovat s mezerami při psaní.
OBTAHOVÁNÍ
Děti v lavici či venku obtahují na (velký) papír rozkrojené jablko.
VENKOVNÍ VÝZVY
Najděte si vhodné venkovní místo pro pohyb a vyzkoušejte mávání stuhami.
Posbírejte přírodniny a posládejte si s dětmi ježka
Vyzkoušejte si s dětmi psaní a kreslení J křídou na chodník.
PÍSMENO J
strana XY
POSLECH
Děti poslouchají příběh o ježkovi ...
KRESLENÍ
... a kreslí obrázky k příběhu.
ŘADA
Děti hledají a zdůvodňují, který obrázek nepatří do řady.
VENKOVNÍ VÝZVY
Venku hledáme místo, kde mohou ježci přezimovat.
Pokud máte příležitost, postavte domek pro ježky. Návod najdete ZDE