METODIKA - SLABIKÁŘE
Čtu a objevuji uvnitř i venku

PODZIM

ÚVODNÍ SLOVO...stručné shrnutí + proklik na podstránku

PROČ VENKOVNÍ SLABIKÁŘ

 

stručné shrnutí + proklik na samostatnou podstránku

PŘEHLED PÍSMEN

AHOJ ŠKOLO

PÍSMENO J

PÍSMENO A

PÍSMENO M

PÍSMENO E

PÍSMENO L

PÍSMENO I

PÍSMENO S

STRÁNKY PÍSMEN

PÍSMENO J
strana XY

CÍLE

Každá část věnovaná písmenu, začíná cíly, jteré jsou formulované tak, aby dítě brzy mohlo zhodnotit samo svůj posun. 

1. STÁVÁM SE SOUČÁSTÍ NOVÉ TŘÍDY
2. DRŽÍM SPRÁVNĚ TUŽKU
3. PÍŠU ROVNÉ ČÁRY, PÍSMENO J
4. NASLOUCHÁM PŘÍBĚHU O JEŽKOVI A NAKTESLÍM OBRÁZEK K PŘÍBĚHU

Prostor, kam si každé z dětí může nakreslit svůj potrtért. 

JMÉNO A ZÁJMY

Prostor, kam si mohou děti zkusit napsat své jméno a zakreslit své zájmy

PÍSMENO J

strana XY

PRŠÍ, PRŠÍ

Děti zpívají a píší čáry deště do obrázku s deštníkem. 

VYTLESKÁVÁNÍ A KROUŽKY

Společné vytleskávání a individiuální kroužkování obrázků v jejiž názvu je.

 

VENKOVNÍ VÝZVY

Najděte si vhodné venkovní místo pro pohyb a vyzkoušejte mávání stuhami.
Posbírejte přírodniny a posládejte si s dětmi ježka
Vyzkoušejte si s dětmi psaní a kreslení J křídou na chodník.

PÍSMENO J

strana XY

ŘADA

Děti hledají a škrtají obrázek, který do řady nepatří

PSANÍ

První psaní písmena J a také se děti učí jak pracovat s mezerami při psaní.

OBTAHOVÁNÍ

Děti v lavici či venku obtahují na (velký) papír rozkrojené jablko.

VENKOVNÍ VÝZVY

Najděte si vhodné venkovní místo pro pohyb a vyzkoušejte mávání stuhami.
Posbírejte přírodniny a posládejte si s dětmi ježka
Vyzkoušejte si s dětmi psaní a kreslení J křídou na chodník.

PÍSMENO J

strana XY

POSLECH 

Děti poslouchají příběh o ježkovi ...

KRESLENÍ

... a kreslí obrázky k příběhu.

ŘADA

Děti hledají a zdůvodňují, který obrázek nepatří do řady.

VENKOVNÍ VÝZVY

Venku hledáme místo, kde mohou ježci přezimovat. 
Pokud máte příležitost, postavte domek pro ježky. Návod najdete ZDE