KONZULTACE

Co mi konzultace přinese?

Např. tipy na překonání konkrétních překážek (jak mluvit o učení venku s rodiči žáků), na místa, kde učit přímo u vaší školy, s čím při učení venku začít a jak na to.

Jaké téma mohu konzultovat?

Můžete konzultovat jakékoliv téma, problém, překážku - cokoliv co potkáte při učení venku a chtěli byste v tom poradit či podpořit.

Co se může konzultací změnit?

Vaše jistota, co, kde a jak učit venku, jak učit určité téma, jak aktivizovat žáky ve výuce, jak učení venku komunikovat s rodiči, jak zapojit kolegy apod.

Kdy si konzultaci objednat?

Kdykoliv, kdy budete mít potřebu individuální podpory. Co přesně potřebujete si ujasníte během objednávky s týmem Učíme se venku.

  typy kONZULTACí

  • OSOBNÍ
    Osobní setkání s mentorem. Prodiskutujete to, co potřebujete.
  • ONLINE
    Sejdete se s konzultantem, prodiskutujete, co potřebujete, ale ušetříte si cestu.
  • NÁSLECH U MENTORA
    Podíváte se, jak učí konzultant a prodiskutujte, co jste viděli.
  • NÁVŠTĚVA U VÁS
    Využijete maximální možnou míru podpory pro vás i váš tým.
  • DLOUHODOBÝ MENTORING
    Hlubší spolupráce skrze opakované konzultace.

 

POJĎTE DO TOHO

KONZULTACE VÁS URYCHLÍ NA CESTĚ VEN

  VYBERTE SI KONZULTACI A NAPIŠTE NÁM

Rozhodněte si, zda potřebujete konzultaci (online, osobní), náslech či rovnou návštěvu.
(Podrobnosti a cenu se dozvíte u jednotlivých typů podpory.)

(nebo volejte: 723 23 40 28)

PŘEHLED VENKOVNÍCH MENTORŮ

ANDREA TLÁSKALOVÁ 

KDE UČÍM: ZŠ J. V. Sládka, Zbiroh
JSME: velká škola
KOHO UČÍM: 1. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: téměř denně
KDE UČÍM: ve venkovní učebně, na zahradě, chodíme do lesa
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: téměř všechny předměty, tam kde nás to s dětmi baví

MARKÉTA VOKURKOVÁ

KDE UČÍM: ZŠ Kunratice, Praha 4
JSME: Velká škola
KOHO UČÍM: 1. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: 1x tydně hodinu minimálně, obvykle častěji
KDE UČÍM: Moje "venku" začíná už pod okny naší třídy. Učím na školní zahradě, v lese, parku, ve městě.
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: Všechny předměty. Propojuji aktuální učivo s pobytem v přírodě.
POZNÁMKA: Nabízím záznam badatelské lekce s prvňáčky z distanční výuky s následným společným rozborem. 

KATEŘINA ČIHÁKOVÁ

KDE UČÍM: ZŠ Světice, Muzeum Říčany
JSME: středně velká škola
KOHO UČÍM: 2. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: každý týden na 1-2 hodiny (učím v kuse dvouhodinovky)
KDE UČÍM: v lese a okolí školy
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: biodiverzita, přírodní výběr, vliv člověka, hmyz a další bezobratlí, lišejníky jako bioindikátory, čistota vody, krajina, geologie (ráda také učím ptáky a rostliny - mám vystudovanou botaniku), učím badatelsky a v souvislostech s místní historií.

EDITA JEŽKOVÁ

KDE UČÍM: Muzeum Říčany
JSME: muzeum

KOHO UČÍM: různé typy ZŠ a MŠ
JAK ČASTO UČÍM VENKU: v sezóně každý týden
KDE UČÍM: na zahradě, chodíme do lesa
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: zkoumání přírody, historie - řemesla, matematika v zahradě, badatelsky orientovaná výuka, jsem lektorka workshopů o tom, jak učit v zahradě a měnit zahrady

MARTIN KŘÍŽ

KDE UČÍM: ZŠ, SŠ Polná, Ekocentrum Chaloupky
KOHO UČÍM: 2. stupeň, SŠ, VŠ, učitele
JAK ČASTO UČÍM VENKU: téměř denně
KDE UČÍM: chodíme do lesa, na louku, zahradu, ve městě, kdekoliv...
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: bádáme, měříme, pozorujeme, zapisujeme, posilujeme vztah k přírodě

KATKA VRTIŠKOVÁ

KDE UČÍM: ZŠ Vrané nad Vltavou
JSME: velká škola

KOHO UČÍM: 1. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: Každý týden minimálně půlku dopoledne.
KDE UČÍM: na zahradě, chodíme do parku
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: Při učení venku kombinujeme všechny předměty + volné hraní.

MONIKA HOŠKOVÁ

KDE UČÍM: ZŠ Dobiášova, Liberec
JSME: velká škola

KOHO UČÍM: 2. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: Je to různé, ale 1x za 14 dní s žáky na hodinu přírodopisu ven určitě jdu.
KDE UČÍM: Nemáme zahradu ani učebnu, jen pozemek školy.
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: přírodopis, výtvarnou výchovu a pracovní činnosti

JUSTINA DANIŠOVÁ

KDE UČÍM: Učitele, děti v domškole a kroužku
JSME: malá škola

KOHO UČÍM: 1. a 2. stupeň ZŠ, dospělé
JAK ČASTO UČÍM VENKU: téměř každý den
KDE UČÍM: zahrada, les, potok, město, cesta, hřiště
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: hra venku, science, matika, čeština, senzitivita, wellbeing, řemesla, práce a pohyb venku...

LENKA BUREŠOVÁ

KDE UČÍM: Základní škola Čeperka, okres Pardubice
JSME: malá škola

KOHO UČÍM: 1. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: V období Covidu - daleko více učím celkově, více i venku, několikrát za týden. V normálním provozu vedu školu, proto mám méně výukových hodin, méně tedy chodím ven
KDE UČÍM: ve venkovní učebně, na zahradě, v lese
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: Člověk a svět - žáby, houby, všelijaké breberky, stromy, co se roste a hýbe v okolí. Na objevech z přírody stavím pak další výuku - čtení, psaní, počítání
JSEM SÁM/MÁM TÝM: venku nás na škole učí víc

JANA DIVIŠOVÁ 

KDE UČÍM: ZŠ a MŠ Dělnická, Karviná
KOHO UČÍM: 2. stupeň, kroužek         
JAK ČASTO UČÍM VENKU: 2x - 4x měsíčně, nepravidelně
KDE UČÍM: ve venkovní učebně, zahradě, chodíme do parku, chodíme do města
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: aktivity GLOBE, aktivity z webu Jdeme ven, méně chemie nebo matematika

LIBĚNA DOPITOVÁ

KDE UČÍM: ZŠ Vsetín, Rokytnice 436, Vsetín
JSME: velká škola
KOHO UČÍM: 2. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: v sezóně několik hodin týdně, v zimě 1x měsíčně 1 h
KDE UČÍM: venkovní učebně, zahradě
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: často výuka témat z přírodopisu, někdy matematika, badatelství v zahradě - laboratorní práce a ekologie, budování přírodní zahrady - pěstitelské práce

JANA HANÁKOVÁ

KDE UČÍM: ZŠ TGM MORAVSKÉ BUDĚJOVICE
JSME: velká škola

KOHO UČÍM: 2. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: 5x týdně
KDE UČÍM: ve venkovní učebně, na zahradě
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: ekologii

HANA GRUNDOVÁ

KDE UČÍM: Gymnázium Česká Třebová
JSME: velká škola
KOHO UČÍM: 2. stupeň ZŠ, SŠ
JAK ČASTO UČÍM VENKU: 1x měsíčně, dle možností
KDE UČÍM: na zahradě, chodíme do parku, na hřišti
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: městskou divočinu, botaniku, vodní žoužel, chemické souvislosti

LENKA LIPANSKÁ

KDE UČÍM: ZŠ a MŠ Třebotov
JSME: menší škola (máme od každého ročníku jednu, někdy max. dvě třídy)

KOHO UČÍM: 2. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: několikrát týdně
KDE UČÍM: na školní zahradě (většinou), v lese
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: přírodopis, zeměpis, badatelství, ráda propojuji předměty, nejen přírodovědné.  Zaměřuji se na udržitelnost, hydrologii a hydrogeologii, pedologii, zkoumáme školní zahradu a život v ní. Učím venku i jen pro pobyt venku.

LENKA POŘÍZKOVÁ

KDE UČÍM: Gynázium Jana Palacha, Mělník
JSME: velká škola

KOHO UČÍM: 2. stupeň ZŠ, SŠ
JAK ČASTO UČÍM VENKU: 3x týdně 1-2 hodiny
KDE UČÍM: v zahradě, chodíme do parku
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: ekologické vztahy v botanice, zoologii, pedologii, geologii, fenologii, hydrobiologii

HANA KOŽÍŠKOVÁ

KDE UČÍM: Gymnázium Kadaň
JSME: menší škola (jedna třída v ročníku, někdy dvě)

KOHO UČÍM: 2. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: 1x týdně 2 - 4 hodiny
KDE UČÍM: v zahradě, chodíme do parku
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: meteorologická pozorování, fenologická pozorování, vlastnosti půdy, práce na školní vinici, vlastnosti vody, vodní bezobratlí, vodní ptáci na zimovišti ...

POZNÁMKA: přijeďte na badatelský pobyt

HANA PIVEČKOVÁ

KDE UČÍM: ZŠ Rousínov, okres Vyškov
JSME: velká škola
KOHO UČÍM: 2. st. ZŠ, učitele
JAK ČASTO UČÍM VENKU: několikrát týdně
KDE UČÍM: ve venkovní učebně, zahradě, chodíme do lesa, v okolí školy
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: přírodopis, environmentální praktikum, pěstitelky, matematiku, baví mě propojování témat napříč vyučovacími předměty

ZOJA ZLONICKÁ

KDE UČÍM: Lesní školka
JSME: malá škola, ale učila jsem i na velké škole
S KÝM CHODÍM VEN: s malými i většími dětmi
JAK ČASTO JSEM S DĚTMI VENKU:  chodíme do lesa 2-5x týdně
KDE VENKU JSME: v lese, u rybníka či potoka, v zahradě
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: vnímání všemi smysly, objevy, voda, les, přírodniny ...
POZNÁMKA: Mohu sdílet zkušenosti z dřívějších let o spolupráci s učitelkou a návaznosti na práci v družině. Mám také možnost navštívit někoho (po, pá) v jeho škole. Mohu pomoci se zavedením venkovní dílny.

MARTINA STUDZINSKÁ

KDE UČÍM: ZŠ Stříbrná Skalice
JSME: menší škola (máme od každého ročníku jednu, někdy max. dvě třídy)

KOHO UČÍM: 1. stupeň
JAK ČASTO UČÍM VENKU: pokud to počasí dovolí, aspoň hodinu denně
KDE UČÍM: chodíme do lesa, venkovní hry, land art, různé projekty
CO NEJVÍC UČÍM VENKU: prvouka - roční období a změny v přírodě, tvoření z přírodnin, bádání v přírodě

Napište nám: 

konzultace@ucimesevenku.cz

Láká vás rozvoj hraní či učení venku skrze konzultace? Váháte jak začít či jak chodit ven častěji? Na webu jste nanašli, co jste potřebovali? Napište či zavolejte. 

 

Mgr. Justina Danišová    

723 234 028