Akreditovaný seminář naživo
HRA VENKU JAKO ZÁKLAD UČENÍ
Jak využít pobyt v přírodě, senzitivitu
a hraní venku pro učení a rozvoj dětí.
Zažijte na vlastní kůži:
- 1CO přináší čas venku dětem (i nám dospělým)
- 2PROČ je hra venku klíčová pro vytváření zdravého vztahu k přírodě a okolí
- 3JAK cíleně rozvíjet u dětí vztah k přírodě
- 4JAK se liší potřeby dětí venku, dle jejich věku a venkovních zkušeností
- 5PROČ si každé z dětí chce hrát jinak a
- 6PROČ nevynechávat drsnější, špinavější a bojovnější hry
Výzkumy ukázaly, že čím větší má savčí druh mozek, tím větší je potřeba si hrát.
Děti jsou odborníci na (ne)obyčejnou hru, ale dnes na ní často nemají prostor a čas.
Pobyt a pohyb v přírodě je silným nástrojem nejen pro osobní rozvoj dětí, ale také pro rozvoj jejich vztahu k přírodě.
PRO KOHO:
Seminář je otevřený všem, které to s dětmi láká ven a chtějí odhalit
zákulisí her a přínosů času stráveného venku.
Největší přínos bude mít pro učitele mateřských škol, družináře, vychovatele, lektory volného času apod.
KDY: dle společné dohody
KDE: venku (a chvilku pod střechou),
u vás nebo ve u nás = Vzdělávací centrum TEREZA, Haštalská 17, Praha 1 (mapa)
KAPACITA: 24 účastníků
DÉLKA: půl/celodenní seminář, případně lze připravit i 2 - 4h webinář
CENA: dle počtu účastníků a délky
Seminář je akreditovaný MŠMT. Účastníci obdrží
osvědčení o absolvování.
CHCI NEJDŘÍV VĚDĚT VÍC
Pokud máte v hlavě otázky typu:
Potřebují dnešní děti hraní venku?
Je kontakt s přírodou opravdu tak zásadní pro zdravý rozvoj dětí? V čem?
Jak děti vtáhnout do přírody a rozvíjet jejich vnímavost vůči světu kolem nás?
Má i v dnešní době smysl nechat děti si venku jen tak volně hrát?
Neztrácí se tím drahocenný čas pro skutečný vedený rozvoj dětí?
Proč se s dětmi občas vyplatí ušpinit, prožít bezpečné riziko či hravě se poprat, a jak na to?
Co děti láká na skákání přes potok, šplhání na strom, stavění přehrad, řádění v kaluží, nebo vaření v blátivé kuchyni?
Kde je v dětských hrách hranice mezi bojovou hrou a agresivitou?
Pak je seminář právě PRO VÁS.
LEKTORKY KURZU
ŠÁRKA DOLEŽALOVÁ KŘEPELKOVÁ
Přestože vystudovala speciální biologii se zaměřením na ekotoxikologii a environmentální studia, vždycky ji to táhlo k pedagogice a psychologii. I proto se v rámci doktorského studia Ekopsychologie věnuje otázce, co dětem přináší kontakt s přírodou a proč by v ní měly trávit více času. V TEREZA, vzdělávací centrum, z.ú. pracuje od roku 2020 pro Učíme se venku, kde podporuje učitele a průvodce dětí na jejich společné cestě ven.
Už více než deset let je lektorkou zážitkové pedagogiky v Prázdninové škole Lipnice. Vytváří hry a metodiky pro děti i dospělé, ze kterých čerpají zkušenosti a poznatky využitelné v reálném životě. V projektu Buď svá podporuje mladé dívky a ženy na cestě do ženského světa. Zároveň vytváří prostor pro ženské kruhy, původní tradice spojené s přírodou a kouzlí s bylinkami jako Tvůrkyně života.
Nedokáže dělat jen jednu věc, všechny její oblasti ale propojuje příroda jako nekonečný prostor pro sebepoznání a překonávání výzev, ideálně s batohem na zádech.
JUSTINA DANIŠOVÁ
Původně je sice učitelka geologie a biologie, ale víc než kameny teď řeší publikace pro děti, metodiky pro učitele a lektoruje semináře pro rodiče, pedagogy a další průvodce dětí. Tvoří aktivity pro weby ucimesevenku.cz, badatele.cz a jdeteven.cz. Ve Vzdělávacím centru TEREZA pracuje od roku 2003 a postupně ji to od vzdělávání dětí v terénu posunulo k vzdělávání učitelů, lektorů a průvodců dětí.
Se svou rodinou tvoří web svobodnahra.cz, který se snaží ukázat jak zásadní a důležitá je zdánlivě obyčejná dětská hra. V roce 2020 vydala se svým mužem Petrem knihu Svobodná hra – Jak nechat vyrůst radostné, odolné a samostatné děti. Doma si s dětmi víc hraje, než se učí, a po nocích píše články do časopisů a na blogy. Potkat se můžeme například každý měsíc na stránkách Krásného roku.
Často při testování nových lekcí s dětmi objeví něco úplně jiného, než bylo v plánu. Nejraději řádění, bádání a dětskou hru pozoruje přes hledáček foťáku..