nový online kurz
UČÍME SE VENKU
HODNOCENÍ VENKU
Formativní přístup k výuce venku
Jak si čas s dětmi venku nejen společně užít,
ale získat i cenné podklady pro hodnocení.
---
Přihlašování do jarního běhu 2022 bylo ukončeno.
Další kurz pravděpodobně poběží v roce 2023.
Učíte venku, baví vás to a chcete se rozvíjet dál?
Chcete si sami tvořit cíle výuky a snadno hledat důkazy o učení?
Potřebujete prozkoumat, kdy se s dětmi učit a kdy začít venku hodnotit?
Chcete podpořit své děti při práci s chybou a využívat vrstevnické hodnocení a sebehodnocení?
Online kurz HODNOCENÍ VENKU je otevřený pro ty z vás, kteří chtějí posunout učení venku o úroveň výš.
Díky kurzu získáte
posun
praktické zkušenosti
spoustu inspirace
profesionální podporu
komunitu
přístup i po skončení kurzu
Jedná se o pilotní běh. Kurz není akreditovaný.
PRAKTICKÉ PODROBNOSTI O KURZU:
Kurz začne 15.3.2022 a poběží 8 týdnů.
Každé úterý se otevře nové téma. Upozornění vám přijde e-mailem.
Téma můžete zpracovávat podle svého tempa a svých možností.
Čeká vás i online sdílení zkušeností naživo s dalšími účastníky kurzu.
Po celou dobu budete mít k dispozci fb skupinu pro sdílení a otázky.
Své postřehy si budete zapisovat do sdíleného dokumentu, který využijete při reflexi kurzu i následně v praxi.
Není žádný konkrétní čas, kdy musíte být u počítače nebo mobilního telefonu. Kurz můžete studovat kdykoliv dle svých potřeb a možností. Každý týden se otevře nový krok kurzu a je jen na vás, kdy si během daného týdne krok projdete. K předchozím krokům se můžete kdykoliv vrátit.
Jakými kroky vás v kurzu provedeme?
ONLINE KURZ - HODNOCENÍ VENKU

1. KROK
FORMATIVNÍ PŘÍSTUP K VÝUCE

2. KROK
CÍLE A DŮKAZY O UČENÍ

3. KROK
CÍLE A KRITÉRIA,
SEBEHODNOCENÍ

4. KROK
ZPĚTNÁ VAZBA

5. KROK
PRÁCE S CHYBOU

6. KROK
VZÁJEMNÉ HODNOCENÍ

7. KROK
REFLEXE VE VÝUCE
REFLEXE KURZU

PODPORUJÍCÍ KOMUNITA
Součástí kurzu je uzavřená FB skupina, kde poznáte své spolužáky, můžete sdílet své nápady i otázky s ostatními a získat podporu od ostatních.
KDO VÁS KURZEM PROVEDE?

Mgr. HANA
SVOBODOVÁ
lektorka, mentorka, konzultantka
Snažím se být člověkem, který pomáhá učitelům a žákům dosáhnout cílů, které si sami stanoví. Jsem lektorkou, metodičkou, konzultantkou a autorkou či spoluautorkou několika metodik pro učitele. Zabývám se hlavně badatelsky orientovaným vyučováním a také hodnocením při aktivizačním učení uvnitř i venku.
V TEREZE pracuji od roku 2007. Vystudovala jsem Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy, obor odborná biologie-ekologie a Mimořádné studium k získání pedagogické způsobilosti k výuce biologie. Mám pedagogickou praxi a absolvovala jsem mnoho vzdělávacích kurzů například Čtením a psaním ke kritickému myšlení v environmentální výchově, Respektovat a být respektován nebo Práce se stresem u učitelů studentů se SPUCH, ale i Komunikace podle typu osobnosti a Mentorský kurz.
Kromě práce s učiteli a žáky v rámci programů Vzdělávacího centra TEREZA mě baví má malá dcera a zabývám se také ochranou mořských želv, hlavně v Indonésii a na Srí Lance, a udržitelným cestováním.

Mgr. et Bc. BARBORA HRDLIČKOVÁ
lektorka, mentorka, konzultantka
Téma hodnocení ve výuce se mi zjevilo během projektu Mistři kolegiální podpory a od té doby se mě (nebo já jeho) držím. V současné době se mi transformovalo do tématu Formativní přístup k výuce a takhle o něm přemýšlet mě oslovuje ještě víc.
Baví mě růst, změna, posun, nové úhly pohledu a taky vymýšlet a měnit systémy, podílet se na rozvoji organizací, podporovat lidi v jejich vzdělávání a rozkvětu. Vystudovala jsem Řízení lidských zdrojů a Andragogiku, takže jsem vždycky „učila“ dospělé. Lektorské činnosti se věnuji od roku 2005, od roku 2016 jsem certifikovaný kouč a od roku 2019 pracuji i jako mentor. Mám zkušenost s vedením klientů různých věkových i profesních skupin.
Sama o sobě říkám, že jsem takový kavárenský povaleč, který by chtěl mít kavárnu zároveň někde v přírodě. Snažím se tedy kombinovat tyhle dvě záliby, pracovat někdy i v kavárně, a zároveň trávit co nejvíc času venku a nejlépe s nějakými velkými zvířaty. Kdysi jsem si na nějakém workshopu vylosovala lísteček s heslem „Buď tou změnou, kterou si přeješ ve světě vidět“, tak se toho, od té doby, držím.

Mgr. et Bc. JANA STEJSKALOVÁ
lektorka, mentorka, konzultantka
Už od chvíle, kdy jsem učila prvňáčky, jsem přemýšlela, proč, co a jak hodnotit, aby dětem mé hodnocení pomáhalo v dalším učení. Tyto otázky mě provázejí dál, odpovědi se v čase posouvají, proměňují. Proto je pro mě téma hodnocení stále aktuální.
Na vzdělávání sebe sama i ostatních mě baví objevování nových věcí, propojování do nečekaných souvislostí a zejména pozorování a radost z posunu kohokoliv. Celý svůj profesní život se věnuji prozkoumávání pedagogických témat. Zprvu jsem vyučovala na 1. stupni ZŠ, dále působila na ZŠ a MŠ v Bernarticích u Trutnova jako ředitelka ZŠ a MŠ, na ZŠ TGM v Náchodě jako zástupkyně ředitele.
V průběhu ředitelské praxe jsem započala svou lektorskou dráhu, lektorsky vedla programy pro koordinátory ŠVP, připravovala a realizovala projekty, vzdělávací programy pro vedoucí pracovníky, pedagogy a školní týmy. Dále jsem rozšířila své profesní portfolio o mentorské dovednosti. Ráda chodím po horách, běhám, plavu, lyžuji, cestuji … také mě baví vařit, péct a pečovat o lidi kolem sebe.
online kurz
HODNOCENÍ VENKU
PŘIHLAŠOVÁNÍ PRO PODZIMNÍ KURZ JE UZAVŘENO.
Další online kurz proběhne
až v dalším roce 2023.