KOLIK DĚTÍ SE VEJDE DO JEDNOHO KUBÍKU? (H-mat VENKU)

Hurá s matikou ven. Teplé jaro nabízí dokonalou učebnu. Pojďte si to ven nejen spočítat, ale i postavit a vybádat. Matematika rozhodně nekončí u práce s čísli.  Vyzkoušejte s dětmi nové matematické výzvy. Například si postavte jeden kubík a vyzkoušejte kolik se do něj vejde dětí. U nás bylo maximum 9. Ale vy toto číslo...

17. 5. MEZINÁRODNÍ DEN PRÁZDNÝCH TŘÍD

Budou ve čtvrtek školy prázdné? Na čtvrtek 17. května připadá letos mezinárodní Den prázdných tříd. Děti a studenti společně se svými učiteli opustí třídy a stráví tento školní den, nebo alespoň jednu vyučovací hodinu, pod širým nebem: na školní zahradě, dvoře či hřišti, v blízkém parku nebo někde v přírodě. Pod širé nebe je možné přesunout...

Příběh zahrady ZŠ Janovice – 3. díl

KDYŽ ZAHRADA SPÍ… Na novou školní zahradu jsme se všichni těšili. Bylo to z důvodu, že jsme si ji sami vysnili, popsali a naplánovali. Než jsme ale přiložili ruku k dílu, trochu jsme fantazírovali o zahradě z různých úhlů pohledu. Přemýšleli jsme, co se dá o ní všechno napsat a nakreslit. A tak jsme začali tvořit příběh naší zahrady....

PROČ KVETOU TAK BRZY NA JAŘE?

Jarní byliny nabízí skvělou příležitost k bádání a hledání vztahů v přírodě. Děti mohou díky pozorování a pár informacím objevit propojení a souvislosti. Pokud tyto souvislosti odhalí samy děti, navíc venku, všechny nové informace a zkušenosti jsou velmi silné, propojené s emocemi, příběhem a mozek  je nejen snadno uchovává, ale následně s nimi v budoucnu snadněji pracuje. První květy mohou...

MOJE CESTA VEN rozhovor s Mgr. Andreou Tláskalovou

Moje cesta k učení venku byla přirozená. I když jsem městské panelákové dítě, příroda mě vždy lákala a od 10 let jsem začala chodit na jízdárnu. Přirozeně jsem se naučila nejen spoustu věcí o koních a přírodě, ale při vyjížďkách se mi nejlépe učily i slovíčka, vzorečky, básničky (které jsem si předem vypsala na papír), od...

Co přináší CESTA VEN učiteli?

Člověk se mění a mění se i svět kolem něj. A tak jsem se měnila i já v čase tak, jak jsem nabírala pedagogické zkušenosti po dobu mé učitelské praxe. Jsem člověk, který pochází z vesnice a jako přirozené vnímám být obklopena zahradou, lesem, loukou … Moje cesta pokračovala tím, že nyní učím děti v malebné...

Příběh zahrady ZŠ Janovice – 2. díl

LISTOPAD 2017  Při psaní dalšího dílu o tvorbě naší zahrady mi na mysl padl následující citát: „Sami toho zvládneme tak málo, ale když se spojíme, zvládneme cokoli.“ Helen Keller Poselství této myšlenky jsme zažili na vlastní kůži, když jsme začali zjišťovat, co všechno potřebujeme zajistit na školní zahradu. Najednou jsme si uvědomili, že potřebujeme někoho, kdo...

Příběh zahrady ZŠ Janovice – 1. díl

Karel Čapek v jednom svém díle zmínil: „Zahrádka u Vašeho domu je stejný projev Vaší životní kultury jako Váš byt nebo Vaše knihovna. Je na ni na první pohled vidět, jaké jsou naše nároky na krásu, řád nebo soulad.“ Tak začíná příběh školní zahrady ZŠ Janovice Mgr. Monika Olšáková. Děkujeme za sdílení a velkou inspiraci. ...

Testování Hejného metody venku.

HEJNÉHO METODA = Děti objevují matematiku samy a baví je to. HEJNÉHO METODA VENKU = Děti objevují matematiku samy, baví je to + venku rozvíjí víc i své tělo a smysly. Do testování matematiky podle metod pana profesora Milana Hejného jsme se pustili, protože nám venku prostě chyběla. Nejprve jsme nosili ven jen učebnice, ale pak děti...

Učení venku propojuje.

Venku se z laboratoře může stát ve vteřině ateliér, tvůrčí dílna nebo tělocvična. Mezipředmětové mosty se venku hledají snáz. Při týdnu věnovaném planetám jsme vytvořili téměř vědeckou laboratoř plnou objevů, badatelských otázek z fyziky i chemie, počítání, porovnávání, výživný tělocvik, různorodou výtvarku i trénink cizích jazyků. Vyzkoušejte lekce, které jsme otestovali a měly velký úspěch. Jistě...