Co přináší CESTA VEN učiteli?

Člověk se mění a mění se i svět kolem něj. A tak jsem se měnila i já v čase tak, jak jsem nabírala pedagogické zkušenosti po dobu mé učitelské praxe. Jsem člověk, který pochází z vesnice a jako přirozené vnímám být obklopena zahradou, lesem, loukou … Moje cesta pokračovala tím, že nyní učím děti v malebné...

Příběh zahrady ZŠ Janovice – 2. díl

LISTOPAD 2017  Při psaní dalšího dílu o tvorbě naší zahrady mi na mysl padl následující citát: „Sami toho zvládneme tak málo, ale když se spojíme, zvládneme cokoli.“ Helen Keller Poselství této myšlenky jsme zažili na vlastní kůži, když jsme začali zjišťovat, co všechno potřebujeme zajistit na školní zahradu. Najednou jsme si uvědomili, že potřebujeme někoho, kdo...

Příběh zahrady ZŠ Janovice – 1. díl

Karel Čapek v jednom svém díle zmínil: „Zahrádka u Vašeho domu je stejný projev Vaší životní kultury jako Váš byt nebo Vaše knihovna. Je na ni na první pohled vidět, jaké jsou naše nároky na krásu, řád nebo soulad.“ Tak začíná příběh školní zahrady ZŠ Janovice Mgr. Monika Olšáková. Děkujeme za sdílení a velkou inspiraci. ...

Testování Hejného metody venku.

HEJNÉHO METODA = Děti objevují matematiku samy a baví je to. HEJNÉHO METODA VENKU = Děti objevují matematiku samy, baví je to + venku rozvíjí víc i své tělo a smysly. Do testování matematiky podle metod pana profesora Milana Hejného jsme se pustili, protože nám venku prostě chyběla. Nejprve jsme nosili ven jen učebnice, ale pak děti...

Učení venku propojuje.

Venku se z laboratoře může stát ve vteřině ateliér, tvůrčí dílna nebo tělocvična. Mezipředmětové mosty se venku hledají snáz. Při týdnu věnovaném planetám jsme vytvořili téměř vědeckou laboratoř plnou objevů, badatelských otázek z fyziky i chemie, počítání, porovnávání, výživný tělocvik, různorodou výtvarku i trénink cizích jazyků. Vyzkoušejte lekce, které jsme otestovali a měly velký úspěch. Jistě...

5 důvodů PROČ UČIT VENKU i lidské tělo.

PROČ UČIT VENKU LIDSKÉ TĚLO? Proč toto časté téma raději neudělat ve třídě jako obvykle? Vyzkoušejte rozdíl na vlastní kůži. Verze venku nabízí víc. Jen si to někdy neuvědomujeme: 5. DŮVODŮ PROČ UČIT VENKU i LIDSKÉ TĚLO 1. UVOLNĚNÍ a pak LEPŠÍ SOUSTŘEDĚNÍ – při hledání přírodnin se děti přirozeně vyběhají, proskáčou, uvolní. Jejich mozek pak nové zážitky,...

BEZOBRATLÍ UČITELÉ

BEZOBRATLÁ NUDA, NEBO 3D ZÁŽITKY.  Bezobratlí mohou být nudné ploché učivo v učebnici, nebo nezapomenutelný zážitek plný akce, pozorování, bádání, otázek i tvoření. Stačí vyrazit ven a nechat se učit přírodou. Interaktivní učebnice příroda nabízí víc, než příležitost ulovit a pozorovat. Zajděte si k bezobratlým na seznamovací návštěvu. Letos jsme to zkusili jinak. Lovení, pozorování i...

Listové UČEBNICE začínají PADAT

LISTÍ, KTERÉ UČÍ, téma nejen pro podzimní čas. Barevné listí pomalu „dozrává“. Proto je výhodné se připravit na barevnou sezónu. Listí nás může naučit víc, než jen žasnout nad odstíny. Jak se s listím při hrách bavíte vy? Pokud máte chuť, vyzkoušejte: 1. lekci LISTOVÁ LEPORELA – Díky výrobě leporela hledáme různé tvary listí, určujeme je...

Názory právníků na učení venku.

V tomto článku přinášíme 8 otázek, na které se učitelé i ředitelé škol ptají nejčastěji.  S odpověďmi nám pomohla Mgr. Michaela Hermanová. Velice děkujeme za pomoc s orientací v legislativě. Jaké otázky a nejasnosti řešíte vy? Napište nám na tym@ucimesevenku.cz   Učitel jde se svojí třídou na 1-3 vyučovací hodiny do lesa mimo školu, kde probírá přírodovědná témata...

Interaktivní učebna ZDARMA pro každou školu v ČR

Příroda je interaktivní učebna, která nabízí materiál dle ročních období a aktualizuje se každou vteřinu. Stačí otevřít dveře. „Někteří ředitelé škol zlepšují studijní výsledky svých žáků tím, že výuku zakotví v okolní přírodě a místní komunitě. Výsledkem je vyšší skóre žáků v testech, oživení místního společenství, zvýšená odpovědnost za okolí a zdravější životní prostředí.“ David Sobel, 2008...